دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1396 - 11:49

پادشاه عربستان به روسیه می‌رود

منابع خبری اعلام کردند انتظار می‌رود پادشاه عربستان اواسط جولای (اواخر تیر) در سفری رسمی به پایتخت روسیه برود.
کد خبر : 190663

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری انا از پایگاه خبری الدیار، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد سلمان بن عبدالعزیز در نخستین سفر خود به روسیه اواسط جولای (اواخر تیر) وارد مسکو می‌شود و قرار است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور درباره اوضاع سوریه، عراق، مبارزه با تروریسم و همکاری‌های دوجانبه رایزنی کند.


طبق این گزارش، بعید نیست در این سفر قرارداد خرید سلاح‌های روسی از سوی عربستان بسته شود. باوجود این، ایوان کونافالوف، یک تحلیلگر سیاسی روس در اظهاراتی که روزنامه براودا، چاپ روسیه آن را منتشر کرد گفت، این اطمینان وجود ندارد که مذاکرات دو طرف به کمک تسلیحاتی روسیه به عربستان منجر شود.


همچنین آندری باکلانوف، مشاور معاون رئیس اتاق عالی پارلمان روسیه و معاون رئیس جمعیت دیپلمات‌های روس درباره سفر پادشاه عربستان به روسیه گفت: «سفر حاکم سعودی به مسکو موضوع جدیدی در تاریخ روابط میان مسکو و ریاض است. ممکن است در این دیدار دو طرف درباره موضوع بهای جهانی نفت، ادامه همکاری‌ها در موضوع نفت و گاز و همکاری‌های دوجانبه در زمینه ایجاد و توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای تبادل نظر کنند.»


وی افزود: «اما در زمینه سیاسی، دو طرف ممکن است درباره چگونگی نزدیکی مواضع در موضوعات محل اختلاف، به‌ویژه در زمینه سوریه، یمن، تقابل میان ایران و عربستان، مبارزه با تروریسم به‌ویژه در خاک سوریه رایزنی کنند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته