دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 15:37
در نشست تخصصی انجمن متخصان روابط عمومی استان یزد مطرح شد؛

انتقاد افخمی از وضعیت آموزش روابط عمومی در کشور/ لازمه زیرزمینی نشدن افکار عمومی، فضای آزاد رسانه‌ای است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: رشته روابط عمومی تفاوت عمده‌ای با سایر رشته‌ها دارد و فنون و مهارت‌های روابط عمومی را نمی‌توان تنها با سخنرانی آموزش داد.
کد خبر : 19066

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حسین افخمی در نشست تخصصی انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد با تاکید بر ضرورت تقویت زبان خارجی و اجباری شدن کارورزی برای دانشجویان روابط عمومی اظهار کرد: دانشگاه ها باید به حوزه های جدید تخصصی روابط عمومی بپردازند و حوزه های تخصصی روابط عمومی بین المللی، روابط عمومی مالی، روابط عمومی درون سازمانی و نیز رسانه‌های نوین از جمله این حوزه ها است.


وی در این نشست که با حضور مدرسان ارتباطات و روابط عمومی و جمعی از فعالان روابط عمومی و رسانه با همکاری گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در سالن کنفرانس ریاست این دانشگاه برگزار شد، با انتقاد از وضعیت آموزش روابط عمومی در کشور و محدود شدن به سطوح کاردانی و کارشناسی، گفت: متاسفانه آموزش روابط عمومی در کشور ما نه تنها نتوانسته همپای دنیا پیش برود بلکه هنوز حتی نتوانسته ایم در اندازه کشورهای همسایه نظیر ترکیه پیش برویم.








افخمی لازمه زیرزمینی نشدن افکار عمومی را وجود فضای آزاد رسانه ای دانست و سرعت، دقت و صحت را از اصول جدی روابط عمومی و روزنامه نگاری معرفی کرد و گفت: در کنار اینها مهارت ها و توانمندی های شخصی از جمله ضرورت ها برای کارشناسان روابط عمومی است

این استاد ارتباطات افزود: ما هنوز حتی برای کارآموزی مشکل داریم و در بازار رقابت تلویزیونی به مشکل برخورده ایم، در حالی که ترکیه در 16 دانشگاه، تلویزیون را تدریس می کنند.


افخمی لازمه زیرزمینی نشدن افکار عمومی را وجود فضای آزاد رسانه ای دانست و سرعت، دقت و صحت را از اصول جدی روابط عمومی و روزنامه نگاری معرفی کرد و گفت: در کنار اینها مهارت ها و توانمندی های شخصی از جمله ضرورت ها برای کارشناسان روابط عمومی است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با برشمردن مهارت هایی که یک کارشناس روابط عمومی باید داشته باشد، اظهار کرد: پیچیدگی جامعه، صنعتی شدن و تولید انبوه، رونق مطبوعات و توجه به آگهی های شرکتی و توسعه فناوری و افکار عمومی لزوم آموزش در روابط عمومی را رقم زده و آشنایی با فناوری و تکنولوزی، آشنا بودن با یک زبان خارجی، یادگیری مهارت و فنون روابط عمومی در محیط های کارگاهی، و کارورزی اجباری در رشته روابط عمومی از جمله نیازهای روابط عمومی در کشور است.



افخمی، با بیان تاریخچه‌ای از شکل گیری روابط عمومی در ایران و جهان، خاطرنشان کرد: صنعتی شدن، ورود مطبوعات، تشکیل افکار عمومی و وجود فضای رقابت حزبی و پارلمانی، تقاضا برای نیروی انسانی متخصص را افزایش داد و بسترهای رشد حرفه ای روابط عمومی را به عنوان رشته تحصیلی در دانشگاه ها مهیا کرد.


وی بر ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت تخصصی شدن و گسترش آموزش‌های حرفه ای و توسعه حرفه ای گرایی در روابط عمومی تاکید کرد.


در ابتدای این نشست، محمد امامی مدیرعامل انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی به حاضران، به نقش اساسی و مهم روابط عمومی ها در تحقق و گسترش همدلی و همزبانی ملت و دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد با گسترش دانش، بینش و مهارت‌های روابط عمومی و ارتقای شاخص‌های فعالیت حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها و تعامل شایسته روابط عمومی‌ها با انجمن‌ها و مجامع علمی، تخصصی و دانشگاهی ، امکان دستیابی به همدلی و همزبانی ملت و دولت فراهم شود.


این مراسم با حضور پاک طینت مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر احمدزاده مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دکتر مرتضوی پژوهشگر و مدیر گروه علوم ارتباطات واحد یزد و دیگر فعالان روابط عمومی و رسانه شهر یزد برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته