دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1396 - 14:35

ارتش سوریه برای نخستین‌بار به دیرالزور رسید

نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن‌ها با تسلط بر حومه جنوب شرقی دیرالزور، برای نخستین بار در ‌پنج سال گذشته موفق شدند خود را به مرزهای این استان برسانند.
کد خبر : 190385

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فارس، نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن روز گذشته بر منطقه وشاش، سد الوعر و وادی الوعر در مرز با عراق مسلط و موفق شدند خود را برای اولین بار به مرزهای اداری استان دیرالزور و حومه جنوب شرقی آن در نزدیکی مرز با عراق برسانند.


همچنین نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در محور جنوبی در مسافت ۱۴۰ کیلومتری شهر بوکمال قرار گرفتند.


پایگاه خبری سوری ورلد نیوز خبر داد که نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر این مناطق برای نخستین بار در پنج سال گذشته وارد حومه جنوب شرقی دیرالزور شدند و به مرز استان دیرالزور رسیدند.


فعالان سوری می‎گویند این پیشروی استراتژیک این فرصت را برای نیروهای ارتش سوریه فراهم کرد که چارچوب حضور خود را در مرزهای عراق و سوریه گسترش دهند و مسافت تسلط و حضور نظامی آن‌ها در مرزها به حدود ۸۵ کیلومتر رسیده است و اکنون در فاصله حدود ۱۲ کیلومتری ایستگاه التی تو در حومه جنوب شرقی دیرالزور قرار دارند.


ازسوی دیگر، نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته منطقه حومه دیرالزور را هدف قرار داد که به‌دنبال آن ده‌ها نفر از عناصر تروریستی کشته و یا زخمی شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته