دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1396 - 16:05

دادستان کرمانشاه: بیش از ۵۰ نفر از عناصر تروریستی در کرمانشاه دستگیر شدند

دادستان کرمانشاه گفت: پس از حوادث تروریستی تهران بیش از ۵۰ نفر از عناصر پشتیبان آنها در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر : 190255

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، محمد حسین صادقی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه که در محل دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه عدالت در ادبیات دینی از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار کرد: عدالت از محوری ترین ارزش‌های اجتماعی محسوب شده و در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است.


صادقی با اشاره به اینکه کماکان به جهت ماموریت ذاتی دستگاه قضا رضایت صد درصدی از عملکرد این دستگاه حاصل نمی‌شوند، افزود: به دلیل الزام این دستگاه به داوری، عده‌ای همواره شاکی‌اند که چرا زودتر به حق خود نرسیده‌اند و یا چرا همه حق به آنها اختصاص نیافته است.


دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه مشی برخورد دستگاه قضا در برخورد با تکرارکنندگان جرم و مرتکبین جرائم خشن را شدت عمل و عدم استفاده از تخفیف و در برخورد با مجرمین اتفاقی مبتنی بر رافت اسلامی، تخفیف، مسامحه و استفاده از ظرفیت های جایگزین دانست.


وی بیشترین ظرفیت استفاده از مجازات‌های جایگزین را مربوط به استان کرمانشاه خواند و گفت: پرونده افراد دخیل در درگیری بیمارستان طالقانی و کوچه کفش کرمانشاه با قرار متناسب روانه دادگاه شدند و برای آنان درخواست تشدید مجازات کرده‌ایم.


وی با تسلیت حوادث تروریستی اخیر در تهران، افزود: بعد از واقعه تروریستی تهران بیش از ۵۰ نفر از عقبه‌ها و وابسته‌های این عناصر تروریستی در استان کرمانشاه دستگیر شده و از آنها کمربندهای انفجاری، چاشنی‌های الکترونیکی و تسلیحات نظامی کشف و ضبط شد.


صادقی تاکید کرد: اشراف و احاطه کامل اطلاعاتی در مرزهای استان برقرار است و امنیت در این منطقه کاملا ساری و جاری است.


وی با بیان اینکه موضوع تیراندازی و درگیری در مرزهای استان کاملا کذب است و چینین چیزی صحت ندارد، گفت: اقدامات تروریستی اخیر در تهران را نباید به نام یک قوم ثبت کرد و چنین چیزی هرگز پذیرفتنی نیست.


دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در خصوص تخلفات صورت گرفته در جریان انتخابات اخیر نیز گفت: پیش از برگزاری انتخابات 47 کانال تبلیغی پیش از موعد انتخابات شناسایی و تعدادی از کاندیداها نیز احضار شدند و مورد تذکر قرار گرفتند و در ادامه نیز بعد از انتخابات 30 پرونده تخلفاتی تشکیل و در این بین 75 نفر به دادسرا احضار شدند که موضوع این پرونده‌ها همچنان در دست بررسی است.


این مقام قضائی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدیران دولتی استان نیز جزو این ۷۵ متهم احضار شده به دادسرا در خصوص تخلفات انتخاباتی هستند.


مدعی العموم کرمانشاه یادآور شد: همچنین در ایام تبلیغات انتخابات اخیر ۳۵۰ میلیون تومان خسارت به اموال شهرداری وارد شد که وارد کنندگان این خسارات شناسایی شده‌اند.


وی با بیان اینکه ۷۰ کاندیدا شناسایی شده‌اند که مرتکب این خسارات بوده‌اند، گفت: هر کدام از این 70 کاندیدای شناسایی شده بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته