دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 13:14
در پنجمین جشن دانش‌آموختگی واحد بوشهر عنوان شد

فارغ‌التحصیلی بیش از 2100 نفر در سال تحصیلی جدید از واحد بوشهر

مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی استان، رئیس، معاونان، استادان و کارکنان واحد بوشهر و جمع کثیری از دانشجویان و خانواده ایشان برگزار شد.
کد خبر : 19015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی است، گفت : این دانشگاه پاسخگوی بخش عظیمی از نیازهای علمی، آموزشی، پژوهشی و .... جامعه است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بازوی توانمند دولت در نظام آموزش عالی و حتی آموزش و پرورش است.


دکتر یوسف قیصری، نیاز اصلی امروز جامعه را توسعه تحصیلات تکمیلی دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیشگام و پیش رو است و امروز شاهد توسعه جهشی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر با تأکید بر اینکه امروز روز بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی بویژه دانش آموختگان است، گفت: دانش آموختگان گردهم آمده اند تا در روزی خاطره انگیز شاهد به ثمر نشستن تلاش های چشمگیر و فعالیت های علمی و پژوهشی خود باشند و این روز را جشن بگیرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر شاخص نیروی انسانی متعهد، متخصص، توانمند و کارآمد را یکی از معیارهای تعالی و توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در پرورش جوانان برومند این کهن مرز و بوم داشته است.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر، خواستار ارتباط مستمر دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: دانش آموختگان یکی از سرمایه های اصلی این دانشگاه هستند که نباید ارتباط خود را با این دانشگاه قطع کنند.








پذیرا: در سال تحصیلی 93-94 تعداد 2188 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر فارغ التحصیل شده اند که مفتخریم هر ساله با تعلیم و تربیت تعداد کثیری از داوطلبان علم و پژوهش در آبادی ایران اسلامی گام هایی استوار بر می داریم

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر هم عنوان کرد: جشن فارغ التحصیلی به معنای پایان یافتن دوران تحصیل نیست بلکه آغازی دیگر برای پیمودن مسیری مطلوب تر است. عرصه علم و دانش پایانی ندارد و دانش آموختگان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مهیا می شوند.


دکتر عبدالرحیم پذیرا خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش آموختگان عزیزی که دوران تحصیلات تکمیلی را سپری کرده اند وارد عرصه تحقیق و پژوهش می شوند و در مرتفع کردن نیازهای جامعه تلاش می کنند.


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: در سال تحصیلی 93-94 تعداد 2188 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر فارغ التحصیل شده اند که مفتخریم هر ساله با تعلیم و تربیت تعداد کثیری از داوطلبان علم و پژوهش در آبادی ایران اسلامی گام هایی استوار بر می داریم.


پذیرا افزود: امیدواریم با تربیت این تعداد دانشجو شاهد تولیدات بیشتر علمی در تمامی زمینه ها در جامعه و ایجاد افق روشن در ایران عزیزمان باشیم و پرچم کشورمان را همواره در دستیابی به علوم نو در جایگاه اول جهان در اهتزاز ببینیم.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان بوشهر نیز در این مراسم با تبریک این جشن به دانش آموختگان و خانواده آنان گفت: هرچند فارغ التحصیلی در اسلام وجود ندارد، چون در روایات به ما آموخته اند که «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد» یعنی از گهواره تا گور دانش بجوی پس فارغ التحصیلی معنا ندارد و بجای آن بهتر است از کلمه دانش آموختگی استفاده شود. امروز روز به ثمر رسیدن زحمات شما،‌ خانواده و اساتید گرانقدرتان می باشد .


حجت الاسلام دکتر علی آل بویه افزود: امیدوارم که عزیزان برای مراحل دیگر زندگی نیز فکر کرده باشند. من امیدوارم در هر جهتی که برای آینده زندگی تان در نظر گرفته اید موفق باشید و مایه افتخار باشید. همانگونه که در دانشگاه و کلاس درس تمامی تلاش خود را کرده اید باید در جامعه و وظایف محوله بشما نیز جزء بهترین‌ها در ارائه خدمات در رشته تخصصی خودتان نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان باشید.


معاون هماهنگی استان بوشهر با تأکید بر اینکه مسئولیت اصلی پیشرفت ایران بر عهده نسل جوان است، گفت: لازمه حفظ تقویت اعتماد به نفس ملی، داشتن امید به آینده و ترسیم برنامه روشن و دقیق است که مهمترین عامل آن اهمیت دادن به جوانان به ویژه نخبگان در امر سازندگی کشوراست که این نخبگان از میان شما دانشجویان متولد می گرددند


وی تحصیل، تهذیب نفس و ورزش را سه عامل اصلی موفقیت و پیشرفت جوانان برشمرد و افزود ارتباط با خدا، نمازِ با توجه، تعمیق بینش و اعتقادات دینی، عادت بر رفتار و خُلق نیک، احترام به پدر و مادر و اطاعت از آنان، وظیفه شناسی، تلاش علمی، تقویت نیروی خرد و فکر، حضور در کارهای جمعی برای خدمت به مردم ذخیره ای برای همه دوران زندگی است.


آل بویه با اشاره به سخن امیر مومنان علی(ع) که می فرمایند: تحصیل علم و دانش مایه تقویت و تأیید عقل آدمی است، افزود : هرگز از کسب علم و دانش دست نکشید و همواره به دنبال باز کردن دریچه های جدید در کسب مهارت و تجربه اندوزی باشید.


وی با اشاره به عبارت «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» گفت: شما دانش آموختگان باید همواره قدردان زحمات پدر، مادر، همسر و استادان خود باشید که خالصانه با کمال میل و دل و جان باعث پیشرفت شما و رسیدن به این مقام شده اید، باشید کسانی که با خنده شما لبخند رضایت بر لبانشان نقش بست و با اضطراب و اشک شما کوهی از غصه در دل آنان بوجود آمد.


در پایان مراسم نیز لوح سپاس به دانشجویان فارغ التحصیل اهدا شد و دانش آموختگان با اساتید و مسئولین دانشگاه و خانواده به گرفتن عکس یادگاری پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته