دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات کنکوری سراسری سال 96 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای همه جزئیات شرکت در آزمون سراسری سال 1396 را اعلام کرد.
کد خبر : 190087

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه 15 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه 15 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 16 تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه 16 تیر در 372 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می‌شود.


کارت‌های‌ شرکت در‌ آزمون‌ همه داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه 11 تا روز چهارشنبه 14 تیر برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌­رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌­های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود نیز اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌­دار و ارائه آن الزامی است.


داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون است، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.


همه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح، فرزند و همسر رزمندگان و ایثارگران ارگان‌های سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی برای اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به جانباز یا ایثارگر حداکثر تا تاریخ 16 تیر منحصراً باید به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات اقدام کنند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال شود.


داوطلبانی که براساس اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعمال سهمیه 5 درصدی ایثارگران (موضوع ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور) در تاریخ‌های 18 و 23 خرداد موفق به تکمیل فرم مربوط نشده‌اند، باید همزمان با پرینت کارت شرکت در آزمون از تاریخ 12 تا 18 تیر برای اعلام وضعیت سهمیه خود وارد سامانه مربوط شوند. همچنین چنانچه داوطلبی قبلاً متقاضی سهمیه شده و سهمیه او از سوی ارگان مربوط تأیید نشده و به عدم اعمال آن معترض است، باید مجدداً نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام کند.


در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس­‌دار الزامی است. درِ حوزه­­‌های امتحانی صبح­‌ها رأس‌ ساعت‌ 7:00 (هفت) صبح و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) بسته می‌شود و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌­ها راس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی دقیقه) و بعداز ظهرها راس ساعت 15:00 (سه بعدازظهر) آغاز می‌­شود. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، باید اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن به همراه داشته‌ باشد. داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیدا خودداری کنند.


در آزمون سراسری سال 1396 به هر داوطلب در همه گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (آزمون عمومی دفترچه شماره 1 و آزمون اختصاصی دفترچه شماره 2) در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است. داوطلبان شاغل در شغل بهیاری که دارای دیپلم بهیاری هستند در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های عمومی (دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) باید به سوالات دفترچه اختصاصی شماره 3 نیز پاسخ دهند. داوطلبان در همه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت‌گذاری کنند.


داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نشانی‌ محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون و سایر اطلاعات لازم باید به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته