دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 13:44
رئیس کل دادگستری استان تهران:

با افراد متخلف برخورد قاطعانه می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن هشدار به متخلفان تأکید کرد: با به کارگیری کلیه ظرفیت‌های قانونی در مراحل مختلف قضائی با حمایت‌های بی دریغ ریاست قوه قضائیه، با افراد متخلف قاطعانه برخورد خواهیم کرد.
کد خبر : 19001

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری تهران، چهارمین نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران در سال جاری با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی دادگاه انقلاب برگزار شد.


رئیس کل دادگستری استان تهران در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه اظهار کرد: دادگاه‌های انقلاب اسلامی از آثار گران سنگ امام راحل (ره) به شمار می‌روند و آن بزرگوار با اشراف بر اوضاع و احوال دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به موقع در جهت حفظ نظام، امر به راه‌اندازی این دادگاه‌ها فرمودند.


وی افزود: امروز نیز این نهال برخواسته از انقلاب اسلامی تحت حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری قرار دارد و در طول تاریخ انقلاب، در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی، خدمات مهمی انجام داده و در این مسیر شهدای بزرگی نیز تقدیم کرده است که یاد و خاطره همه آن‌ها را گرامی می‌داریم.


اسماعیلی تصریح کرد: گرچه در سال‌های اخیر از ناحیه برخی افراد دگراندیش موضوع عدم ضرورت تداوم فعالیت این محاکم مطرح شد اما بر این باوریم که این انقلاب به لحاظ ویژگی‌های اسلامی، انقلابی و استقلال‌ طلبی که دارد همیشه با دشمنی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن‌ها مواجه است و تا زمانی که این دشمنی‌ها وجود داشته باشد، حفظ و تقویت دادگاه‌های انقلاب نیز ضرورت خواهد داشت.


رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به جایگاه و مأموریت‌های ویژه دادگاه انقلاب اسلامی گفت: قضات و پرسنل این مجموعه باید در زمره بهترین نیروهای دستگاه قضایی باشند و همیشه خود را سرباز و پاسدار انقلاب و آرمان‌های آن بدانند.


وی در ادامه افزود: ضروریست رویدادها و حوادث مهم و همچنین پرونده‌های مهم به فوریت به مدیریت دادگستری استان تهران منعکس شود تا با اشراف کامل به موارد مذکور، پیگیری‌های لازم معمول و تصمیمات لازم، به موقع اتخاذ شود، نقش مدیران واحدهای قضایی و ستادی در این رابطه بسیار مهم است.


اسماعیلی با اشاره به اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید از ابتدای تیرماه امسال بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی تشکیل شده و سازوکارهای لازم پیش‌بینی شده است، البته هنوز راجع به انتصابات همکاران قضائی مطابق با قانون مذکور پرداخته نشده اما با دقت و جدیت این امر در حال پیگیری است.


وی بار دیگر به متخلفین هشدار داد و تأکید کرد: با به کارگیری کلیه ظرفیت‌های قانونی در مراحل مختلف قضائی اعم از داسرا، دادگاه بدوی، کیفری استان و تجدیدنظر با حمایت‌های بی دریغ ریاست قوه قضائیه، با افراد متخلف قاطعانه برخورد خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته