دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک نقاش جوان گفت:

گالری‌های درجه یک در انحصار هنرمندان پیشکسوت است

پریسا اسماعیلی که آثار خود را در گالری هنر به نمایش گذاشته، معتقد است گالری‌های درجه یک در انحصار هنرمندان پیشکسوت هستند و مدیریت آنها تمایلی به کار کردن با هنرمندان جوان ندارند.
کد خبر : 189844

به گزارش رسانه‌های دیگر آنا از فرهیختگان، گالری «هنر» به تازگی میزبان نمایشگاه تازه‌ای شده است، این نمایشگاه مجموعه نقاشی‌های پریسا اسماعیلی هنرمند جوان را در بر می‌گیرد که تلاش کرده است به واسطه تکنیک آبرنگ و سبک آبستره مدرن به خلق آثاری با مضامین نو بپردازد.


مشروح گفت‌وگو با این هنرمند را در ادامه می‌خوانید:


تقریبا تمام آثار این نمایشگاه به سبک آبستره مدرن ارائه شده است درباره گرایش شخصی‌تان نسبت به این سبک بگویید؟


مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شد در سال‌های اخیر بیش از پیش به سمت‌وسوی سبک آبستره گرایش پیدا کنم این بوده که احساس کردم، به مدد این سبک می‌توانم مثل سهراب سپهری یا حافظ، آثاری خلق کنم که فقط محدود به یک برداشت نباشند، بلکه مخاطبانی که به تماشای این آثار می‌نشینند بتوانند به فراخور ذهنیت و دیدگاهی که نسبت به حیطه هنرهای تجسمی دارند، آنچه مد نظرم بوده است را دریابند. البته برگزاری این نمایشگاه به من نشان داد هر مخاطب به فراخور اندیشه و ذهنیتی که داشته، برداشت متفاوتی از نقاشی‌هایم کرده و همین برایم جالب است. از آنجایی که من در سال‌های گذشته بیشتر کار مینیاتور کار کرده‌ام، احساسم این بود از رهگذر پرداختن به این شیوه‌ها بیشتر می‌توانم خود را به مخاطب نزدیک کنم و پیام‌هایی که در آثارم هست را به او انتقال دهم. حالا اینکه چقدر توانسته‌ام در این زمینه موفق باشم یا نه، بسته به نظر مخاطبانی است که نمایشگاه را دیده‌اند.


پیش از شروع گفت‌وگو به این مساله اشاره کردید آنچه بیش از هرچیز برایتان در این نمایشگاه اهمیت داشته، القای حس خوب به مخاطب بوده است، فکر می‌کنید این حس چقدر به مخاطبان منتقل شده است؟


همان‌طور که اشاره کردم برداشت‌ها نسبت به نقاشی‌هایم متفاوت بوده است، بعضی با کارها ارتباط برقرار کردند و برخی هم با ایستادن در مقابل یک تابلو به نکاتی اشاره کردند که نشان می‌دهد در برقراری ارتباط با اثر موفق نبوده‌اند. ولی به‌عنوان مثال، تابلویی در نمایشگاه هست که به ظهور و جریان داشتن حس‌های خوب در زندگی اشاره دارد، آنچه برایم جالب بود اینکه اغلب مخاطبان در جریان بازدید از نمایشگاه، پیام این تابلو را خوب دریافت کرده‌اند و به آن حس خوب پی بردند، یا همین‌طور اثر دیگری که خلیج فارس را نشان می‌دهد و دیدم اغلب مخاطبان، خاصه آنهایی که مثل خود من عرق وطن‌پرستی در آنهاست نسبت به این کار واکنش‌های مثبتی نشان داده‌اند.


طبعا در هرشاخه‌ای مشکلات زیادی پیش روی هنرمندان عرصه تجسمی به‌خصوص جوان‌ترهاست، خود شما چقدر با این مشکلات آشنا هستید؟


تصورمی‌کنم اصلی‌ترین مشکلی که در حال‌حاضر وجود دارد این است که هنرمندان جوان در این وادی با دست‌اندازهای زیادی برای برگزاری نمایشگاه مواجه می‌شوند، گالری‌های درجه یک در انحصار هنرمندان پیشکسوت هستند و مدیریت آنها تمایلی به کار کردن با هنرمندان جوان ندارند، این نگرش روی فروش آثار هنری هم اثر گذاشته و انگار هنرمندان مطرح، بازار هنرهای تجسمی را در دست دارند، با این حال امیدوارم هنرهای تجسمی از این انحصار خارج شود و هنرمندان جوان هم مجالی برای فعالیت پیدا کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: نقاش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته