دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1396 - 10:04

انفجار در نزدیکی مسجدالحرام/ 2 تن کشته شدند

منابع امنیتی عربستان روز گذشته (جمعه) از وقوع حمله تروریستی در مسجد الحرام خبر دادند و اعلام کردند این حمله خنثی شده است.
کد خبر : 189803

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العهد، در جریان حمله تروریستی به مسجدالحرام دو نفر از ماموران امنیتی و شش زائر خارجی زخمی شدند.


طبق اعلام مقام‌های امنیتی عربستان، تروریست‌ها خارجی بوده‌اند. باوجود این، تاکنون تابعیت آن‌ها مشخص نشده است.


این حادثه در محله اجیاد المصافی در اطراف مسجدالحرام رخ داد. در این حمله، تروریست‌ها که خود را در محاصره نیروهای امنیتی سعودی دیدند اقدام به انفجار خود با کمربندهای انفجاری‌ کردند.


در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد: «وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای، حمله تروریستی به مسجدالحرام را که از سوی نیروهای عربستان خنثی شد، به تمسخر گرفتن احساسات میلیون‌ها مسلمان توصیف کرد.»


در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: «این حمله نافرجام به مکان‌های مقدس در واقع مسخره کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان است.»


دولت قطر همچنین تسلیت و همدردی خود را با مقام‌های سعودی و حمایت خود را از پادشاهی عربستان برای حفظ امنیت مکان‌های مقدس اعلام کرد.


از سوی دیگر حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «انفجار و حادثه تروریستی در اطراف مسجدالحرام در ادامه سلسله جنایات خونین گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق، لبنان و سراسر جهان عربی و اسلامی است که آثار مخرب آن به همه جهان رسیده است.»


در این بیانیه آمده است: «تلاش برای هدف قرار دادن مسجدالحرام نشان می‌دهد تفکر جنایتکارانه گروه‌های تروریستی، حرمت مکان مطهر، زمان مبارک، مقدسات دینی یا میراث انسانی را نگه نمی‌دارد بلکه جنایات‌های زشت آن‌ها همه را بدون تفاوت در عقیده و قومیت هدف قرار میدهد و این جنایت‌ها باید از سوی مجامع بین‌المللی محکوم شود.»


وزارت کشور عربستان با انتسار بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمینه‌های انجام این حادثه تروریستی در خارج از کشور فراهم شده و هدف آن ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته