دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال:

فدراسیون کاسه داغ‌تر از آش نمی‌شود/ جباروف بازیکن رسمی استقلال است

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: وقتی حکم قطعی جدیدی از فیفا نیامده دلیلی ندارد ما مجوز جذب بازیکنان خارجی سرخابی‌ها و دیگر باشگاه‌‌ها را باطل کنیم.
کد خبر : 189798

روزبه وثوق‌احمدی در خصوص آخرین نامه‌‌هایی که فیفا در خصوص بازیکنان و مربیان خارجی طلبکار از باشگاه‌‌های ایرانی به فدراسیون فوتبال داده، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم نامه‌ جدیدی از سوی فیفا دریافت نکردیم و این روزها مشغول رسیدگی به امور قبلی هستیم. اگر چه در انتظار هستیم تا فیفا احکام جدیدی صادر کند که ما آنها را اجرایی کنیم.»


وی در مورد اینکه جواب نامه سینا عشوری از سوی فیفا اعلام شده یا نه، اظهار داشت: «در خصوص این بازیکن باشگاه تراکتورسازی که قصد تمدید قرارداد با او را دارد به صورت مستقیم با فیفا مکاتبه کرده و زمانی که جواب نهایی را گرفت آن را به اطلاع ما می‌رساند چرا که برای ثبت قرارداد عشوری نیاز به تاییدیه فیفا داریم.»


سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در واکنش به این موضوع که برخی معتقدند فدراسیون فوتبال مقابل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کوتاه آمد و به آنها اجازه ثبت قرارداد بازیکنان خارجی را داد، تصریح کرد: «این قبیل انتقادات تنها برای کسانی دارای ارزش است که اطلاعی از موارد قانونی ندارند. ما روز اول اعلام کردیم هر باشگاهی که پرونده‌ای با حکم قطعی دارد تا زمانی که بدهی‌اش را پرداخت نکند حق ثبت قرارداد بازیکن خارجی را ندارد. نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه تمامی باشگاه‌هایی که با ارائه مستندات ثابت کردند بدهی‌های خود را پرداخته‌اند و پرونده‌ای با حکم قطعی ندارند می‌توانند قرارداد بازیکن خارجی جدید خود را ثبت کنند. وقتی حکم قطعی جدید نیامده دلیلی ندارد ما مجوز سرخابی‌ها و دیگر باشگاه‌‌ها را باطل کنیم.»


او در مورد اینکه اگر دادگاه بین‌المللی ورزش CAS حکمی به ضرر باشگاه‌های ایرانی صادر کند، واکنش کمیته تعیین وضعیت بازیکنان چیست، بیان کرد: «باشگاه‌‌ها پس از حکم اولیه فیفا در خصوص بازیکن یا مربی‌شان فرصت دارند به CAS شکایت کنند تا در آنجا موضوع رسیدگی شود. اگر در رای صادر شده از سوی CAS باشگاه ایرانی محکوم شد، آن باشگاه مهلت دارد تا بدهی را پرداخت کند.»


وثوق‌احمدی در مورد اینکه فدراسیون در فاصله‌ای که باشگاه وقت دارد تا بدهی‌اش را بپردازد، مانع باشگاه موردنظر در ثبت قرارداد بازیکن جدید خارجی می‌شود یا نه، بیان کرد: «همان‌طور که CAS به باشگاه مهلت می‌دهد تا بدهی‌اش را بدهد فدراسیون هم این اجازه را می‌دهد تا باشگاه بازیکن جدید خود را جذب کند. دلیلی ندارد که کاسه داغ‌تر از آش شویم و مانع ثبت قرارداد باشگاهی با بازیکنی شویم. ما زمانی که مهلت باشگاه تمام شد، جلوی ثبت قرارداد بازیکن را می‌گیریم.»


سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان درباره اینکه با اقدامات فدراسیون میزان پرونده‌های ایران در فیفا کاهش پیدا کرده یا نه، تصریح کرد: «با نامه‌نگاری‌هایی که فدراسیون با فیفا داشته به مرجع اصلی فوتبال دنیا ثابت شد که در ایران کمیته‌ای تشکیل شده که تصمیمات لازم را درباره طلب‌های بازیکنان خارجی و داخلی می‌گیرد و قاعدتا انعکاس لازم را دارد که باعث می‌شود بازیکنان خارجی زودتر به نتیجه برسند و حتی پرونده بازیکنان داخلی هم به خوبی رسیدگی می‌شوند.»


وثوق‌احمدی در خصوص مشکلات مالیاتی بازیکنانی که پول قراردادشان را کامل نگرفته‌اند و باید مالیات کامل را بدهند، بیان داشت: «فدراسیون تکلیفی در موضوع بدهی مالیاتی بازیکنان ندارد و تنها می‌تواند با درخواست بازیکن از باشگاه استعلام بگیرد و حکمی به بازیکن بدهد که براساس آن مالیات خود را بر اساس درآمدی که از باشگاه داشته پرداخت کند. اگر بازیکنی از طریق فدراسیون عمل نکند باید مالیات کامل خود را بدهد چون بدون حکم فدراسیون مالیات بر قرارداد محاسبه می‌شود.»


وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت جباروف گفت: « از نظر کمیته و طبق قراردادی که در فدراسیون فوتبال ثبت شده است، این بازیکن تحت قرارداد با استقلال است. البته اگر جباروف بخواهد خارج از ایران بازی کند باید باشگاه آخر این بازیکن یعنی سپاهان ITC وی را صادر کند. در واقع این بازیکن برای ادامه فعالیت در ایران نیازی به ITC سپاهان ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته