دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 11:17
در گفت‌وگو با آنا؛

پیرموذن: وزیر ورزش توانمند نیست/ استقلال و پرسپولیس را وزیر به این روز انداخت

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ورزش و جوانان را شایسته این سمت نمی بینم ، به همین خاطر در کنار دیگر نمایندگان، اتفاقات تبریز را از نهاد ریاست جمهوری پیگیری می کنم.
کد خبر : 18968

کمال الدین پیرموذن که چندان دل خوشی از عملکرد وزیر ورزش ندارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا با بیان این مطلب گفت: «ایشان را توانمند ندیدم. گودرزی به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی شد که توانست رای بیاورد. در طول مدتی هم که در وزارتخانه مشغول بوده‌ عملکرد خوبی نداشته است. اینکه فقط حرف بزنیم که کارها پیش نمی رود.»


وی افزود: «لحن صحبت کردن وزیر ورزش را در مصاحبه های مختلف دیده‌اید. در شأن یک وزیر نیست که بخواهد با چنین ادبیاتی صحبت کند. مثلا در قضیه کی روش نوع ادبیات ایشان را دیدید. این نوع حرف زدن زیبنده وزیر ورزش یک مملکت نیست. کاری به عملکرد کی روش ندارم. خوب یا بد، باید کارشناسان فنی در موردش صحبت کنند. بحث من ادبیات و لحنی است که وزیر بدون در نظر گرفتن جایگاهش بیان می کند.»


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وضعیت بد سرخابی ها در فصلی که گذشت گفت: «وضعیت استقلال و پرسپولیس را امسال همه دیدند. تصمیماتی که وزیر ورزش در خصوص این دو تیم گرفت باعث شد تا بدترین شرایط برای آنها رقم بخورد. دخالت‌های غیر کارشناسی و تصمیمات اشتباه، هواداران این دو باشگاه بزرگ را دلسرد کرد. بعد هم به جای اینکه خودشان را مقصر بدانند این و آن را مقصر می دانند. مگر می شود شخصی خودش تصمیم بگیرد، مدیران را منصوب کند و هیات مدیره را بچیند بعد بگوید که فلانی مقصر است. اشکال کار خود شمایید. اگر تصمیمات، خوب و کارشناسی شده بود که حال روز این دو تیم اینگونه نمی شد. به اعتقاد من وزارت ورزش سرخابی ها را به این روز انداخت.»


پیر موذن در پاسخ به این سوال که اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت طبیعی بوده است یا خیر؟ گفت: «به خاطر اینکه وزیر ورزش را توانمند نمی بینم شخصا از نهاد ریاست جمهوری پیگیری می کنم. در بازی تراکتورسازی هم دو عامل باعث کلید خوردن این ماجرا شده است. ابتدا دروغی که شایعه کردند که بازی اصفهان مساوی شده، دومین مسئله داوری ضعیف فغانی بوده که حق تیم تراکتور را پایمال کرده است. از داوران خوب کشور هم تعداد زیادی با من تماس گرفتند و ضعف ایشان را تایید کردند. در هر صورت همانطور که رییس جمهور دستور داده اند پیگیر موضوع هستند تا به نتیجه لازم برسیم.»


نماینده تبریز در مجلس در ادامه به بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سایپا و ایران خودرو نیز اشاره کرد و گفت: «ملاک رفتارمان باید قانون باشد. ما بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان حرکت می کنیم و حق هم نداریم که در این مسیر کوتاهی کنیم. سازمان خصوصی سازی در راستای ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی باید این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند. با وجود اینکه این دو شرکت خودروسازی شبه‌دولتی هستند و دولتی مطلق هم نیستند اگر قانون به آنها اجازه می دهد می توانند که برنده مزایده باشند. من هم این موضوع را به فال نیک می گیرم و امیدوارم که هر چه که به صلاح این دو باشگاه است رخ دهد.»


وی در ادامه افزود: «بهتر بود که قسمتی از سهام این دو باشگاه را به مردم واگذار می‌کردند تا آنها هم خودشان را در این مسیر سهیم می‌دانستند. در تمام دنیا هم باشگاه های بزرگ بخشی از سهامشان را در اختیار هوادارانشان قرار داده اند تا آنها را همسو با اهدافشان کنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ورزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته