دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

حمید استیلی: بازیکنان میلیاردی، فوتبال ایران را نابود می‌کنند/ پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مدیران پرسپولیس باید قراردادی با بازیکنان ببندند که باشگاه متضرر نشود و بتوانند از بازیکنی که در پرسپولیس چهره شد استفاده کنند.
کد خبر : 189660

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال پرسپولیس از روز سه شنبه تمریناتش را زیرنظر برانکو ایوانکوویچ آغاز کرد و امیدوار است با حفظ بازیکنان سال گذشته و مهره‌های جدیدی که در این فصل به خدمت گرفت بتواند فصل بعد هم عنوان قهرمانی‌اش را تکرار کند.


حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد مدیران پرسپولیس در فصل نقل وانتقالات گفت: «تیم‌های بزرگ همیشه بخاطر منابع مالی که در اختیار دارند در نقل و انتقالات عملکرد موفقی دارند. پرسپولیس هم در یکی دو سال گذشته از نظر مالی شرایطش خوب بود و تقریبا می‌توان گفت که عملکرد موفقی در نقل وانتقالات داشت.»


وی ادامه داد: «3 سال است که برانکو در پرسپولیس حضور دارد و از نقاط ضعف و قوت تیمش کاملا خبر دارد. پرسپولیس در این فصل بازیکنان شاخص تیم‌های دیگر را به خدمت گرفت و در پست‌هایی که در فصل قبل مشکل داشت را نیز با یارگیری که انجام داد برطرف کرد.»


استیلی در رابطه با ضعف مدیران پرسپولیس برای حفظ سروش رفیعی افزود: «مدیران باشگاه باید در زمان عقد قرارداد با بازیکن به فکر منافع باشگاه باشند. بازیکنی که قراردادش تمام شده را نمی‌توان به زور نگه داشت اما باید در زمان عقد قرارداد به نکاتی توجه شود که بازیکن از اسم باشگاه برای پیشرفت خودش استفاده نکند. یک بازیکن از تیم‌های شهرستانی به پرسپولیس می‌آید و زمانی که فوتبالش در این تیم رشد می‌کند باید به درد باشگاه بخورد اما متاسفانه قراردادش به گونه‌ای است که می‌تواند از تیم برود.»


وی ادامه داد: «مدیران پرسپولیس باید قراردادی با بازیکنان ببندند که باشگاه متضرر نشود و بتوانند از بازیکنی که در پرسپولیس چهره شد استفاده فنی کنند.»


پیشکسوت پرسپولیس در مورد مبالغ نجومی که برخی از باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان خرج می‌کنند گفت: «مبالغی که این روزها برای جدب برخی از بازیکنان خرج می‌شود مبالغ کاذبی است که فوتبال ایران را نابود می‌کند. در حال حاضر تیم‌های بزرگ پول دارند و می‌توانند بازیکن را به هر قیمتی جذب کنند اما باید به فکر تیم‌های کوچک شهرستانی باشند که واقعا منابع کافی برای جذب بازیکنان گرانقیمت را ندارند.»


استیلی افزود: «تیمی که زمین تمرین مناسب ندارد چه دلیلی دارد برای جذب یک بازیکن 2 میلیارد و شاید هم بیشتر خرج کند. این مبالغ قطعا قیمت واقعی بازیکنان نیستند و مدیران باشگاه‌ها باید پاسخگو باشند که به چه دلیل این بازیکنان را با مبالغ نجومی جذب کرده‌اند.»


وی در خصوص شانس قهرمانی دوباره پرسپولیس در فصل آینده لیگ برتر گفت: «پرسپولیس امسال موفق شد بازیکنان اصلی‌اش را حفظ کند و بازیکنان جدید خوبی هم به تیم اضافه کند و قطعا در فصل بعد هم شانس اول قهرمانی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب