دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 11:05

خسروی: سود وام مسکن باید 4 درصد باشد

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه تسهیلات خرید مسکن باید با سود 4 درصد به مردم اعطا شود، گفت: اگر سود تسهیلات اعطایی کم و میزان تسهیلات بیش‌تر شود، مردم راحت‌تر صاحب خانه خواهند شد.
کد خبر : 18959

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه اعطای هر تسهیلاتی از سوی دولت موجب ایجاد تحرک در بازار می‌شود، گفت: سالانه حدود 800 هزار ازدواج در کشور رخ می‌دهد و برآوردها نشان می‌دهد کشور سالانه به یک میلیون و 50 هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد، بنابراین باید به سمتی پیش رویم که تولید مسکن و یا خانه دار شدن افراد با سرعت بیشتری همراه شود.


وی با تاکید بر اینکه میزان وام 80 میلیون تومانی برای خرید مسکن در تهران و سایر کلان‌شهرها کافی نیست، افزود: متاسفانه بانک‌ها به جای تسریع روند اعطای تسهیلات به مردم به فکر سرمایه‌اندوزی با دریافت دیرکردها هستند.


او تصریح کرد: نظام بانکی کشور برای بازدریافت سریع‌تر تسهیلات اعطایی خود باید سازوکاری را در نظر گیرد که پس از عدم پرداخت 2 قسط از وام، خانه به حراج گذاشته شود تا از این پس، هم منابع بانکی سریع‌تر بازگردانده شوند و هم بانک‌ها قدرت بیشتری برای پرداخت تسهیلات خود داشته باشند.


عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: متاسفانه هنوز تسهیلات اعطایی به مسکن مهر از سوی مردم به بانک‌ها بازگردانده نشده‌ است.


وی تاکید کرد: در سال 86 بانک‌های خصوصی هم وام‌های 80 میلیون تومانی به مردم اعطا کردند، اما با توجه به اینکه سازوکار صحیحی برای آن درنظر گرفته نشده بود، نتوانست تاثیر چندانی داشته باشد.


عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: دولت باید اعلام کند که این وام‌ها در یک بازه زمانی طولانی به همه مردم تعلق می‌گیرد تا نه در میان افراد برای دریافت تسهیلات رقابت ایجاد شود و نه در بازار با افزایش قیمت رو‌به‌رو شویم.


خسروی خاطر نشان کرد: بانک مسکن وام 80 میلیونی را با نرخ سود 14 درصد و بانک‌های خصوصی با نرخ‌های سود بالاتر به مردم اختصاص می‌دهند و این امر شرایط دریافت تسهیلات برای مردم را سخت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته