دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 10:57

درخشش تیم ایران زمین واحد سمنان در مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

تیم ایران زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به عنوان یکی از دو نماینده دانشگاه آزاد در نخستین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح به عنوان سومی دست یافت.
کد خبر : 18948

امیررضا پورکمالی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- ژئوتکنیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، به عنوان سرگروه تیم دانشجویی اعزامی به این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: حدود نزدیک به دو ماه تلاش و آمادگی برای شرکت در مسابقات با انجام کارهای آزمایشگاهی و محاسبات علمی که تحت حمایت و پشتیبانی دکتر مهدی جلیلی، سرپرست تیم و عضو هیات علمی دانشگاه بود، وارد این مسابقات شدیم.


وی افزود: آزمایش‌هایی در خصوص مشخصات فنی مصالح روز مسابقه، آزمایش برش مستقیم، دانسیته مصالح، زاویه اصطحکاک بین کاغذ به عنوان نوار تسلیح‌کننده خاک و خاک، آزمایش کشش کاغذ و.... نیز انجام شد.


پورکمالی در خصوص این مسابقه گفت: نخستین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح اردیبهشت جاری با حضور 11 تیم از دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (3 تیم)، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، دانشگاه جامع گلستان و دانشگاه ولیعصر رفسنجان حضور داشتند.








در این مسابقات مقام اول به تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان، مقام دوم به تیم الف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مقام سوم به تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، مقام چهارم به تیم دانشگاه سمنان و مقام پنجم به تیم دانشگاه صنعتی شریف رسید

سرگروه تیم ایران زمین واحد سمنان ادامه داد: در این مسابقات که تدوین آیین‌نامه و قوانین حاکم بر روند برگزاری مسابقه و ارزیابی آن به همت گروهی از استادان و دانشجویان دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با برداشتی از مسابقات جهانی ASCE صورت گرفته است و دانشجویان با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه‌سازی‌شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره‌گیری از دانسته‌های علمی خود به رقابت پرداختند.


وی افزود: تیم‌های 4 نفره دانشجویان در سه مرحله اقدام به ساخت و بارگذاری خاکریز مسلح شده با نوارهای کاغذی می‌کردند. در مرحله اول هر تیم 15 دقیقه برای مونتاژ مسلح کننده‌ها و 20 دقیقه برای ساخت خاکریز مسلح در یک جعبه چوبی فرصت دارد. پس از آن خاکریز در یک مرحله بارگذاری قائم و در یک مرحله بارگذاری جانبی می‌شود. در تمام طول مسابقات، کمک داوران با رصد و اندازه‌گیری متغیرهای مختلف، نسبت به تکمیل کاربرگ‌های ارزیابی و داوری اقدام کردند.یکی از اصلی ترین معیارها در فرمول امتیاز دهی، وزن المان مسلح کننده یا همان نوارهای کاغذی است.



پورکمالی یادآور شد:‌ این مسابقات به همت دانشکده مهندسی عمران و با حمایت انجمن ژئوسنتتیک ایران و انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار شد و 12 شرکت بزرگ فعال در حوزه مهندسی عمران و ژئوتکنیک از این مسابقات حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی کردند. همچنین این مسابقات با حمایت شبکه 5 سیما نیز پوشش خبری قرار گرفت.


دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- ژئوتکنیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: در این مسابقات مقام اول به تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان، مقام دوم به تیم الف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مقام سوم به تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، مقام چهارم به تیم دانشگاه سمنان و مقام پنجم به تیم دانشگاه صنعتی شریف رسید.


وی اعضای تیم ایران زمین را دکتر مهدی جلیلی به عنوان سرپرست تیم و عضو هیات علمی دانشگاه، مهندس محسن کبیری کوچکسرایی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- ژئوتکنیک واحد سمنان، مهندس عادل رحمانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- ژئوتکنیک واحد سمنان و مهندس علی فیروزبخت دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- ژئوتکنیک واحد سمنان عنوان کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته