دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1396 - 12:25
در گفت‌و‌گو با آنا؛

عادل غلامی:برزیل بازیکن 32 ساله دارد آن وقت ما پیر شده‌ایم/ کولاکوویچ با اقتدار تیم را مدیریت می‌کند

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران گفت: مگر سال‌های دیگر چه نتایجی تیم ملی در لیگ جهانی می‌گرفت که حالا همه طوری از عملکرد ضعیف تیم ملی صحبت می کنند که انگار فاجعه رخ داده است.
کد خبر : 189444

عادل غلامی سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره عملکرد تیم ملی ایران در لیگ جهانی والیبال 2017 گفت: «‌متاسفانه تیم ما در رقابت‌های لیگ جهانی والبیال آن نتیجه ای که توقع همه مردم بود را کسب کرد و البته که انتقادهای زیادی هم به عملکرد تیم ما شد که به نظرم همه آنها مغرضانه بود که برای پیشرفت والیبال ایران نبود. اما سوال اصلی من از کسانی که تیم ملی والیبال و بازیکنان را بعد از این رقابت ها به باد انتقاد می گیرند این است که مگر چند بار تا به حال والیبال ایران در لیگ جهانی جزو 6 تیم اول بوده است؟!»


وی ادامه داد: «‌متاسفانه انتقادهایی که به تیم ملی می‌شود به نظرم مغرضانه است، در این چندسالی که تیم ایران در مسابقات لیگ جهانی شرکت می‌کند ما تنها فقط یک بار آن هم در سال 2014 جزو 6 تیم برتر قرار گرفتیم. مگر سال‌های دیگر چه نتایجی تیم ملی می‌گرفت که حالا همه طوری از عملکرد ضعیف تیم ملی صحبت می کنند که انگار فاجعه رخ داده است و تیم ایران تا به حال همیشه خوب نتیجه می‌گرفته و امسال برای اولین بار این اتفاق افتاده است.»


در بازی مقابل آمریکا و لهستان روحیه نداشتیم


سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران درباره شرایط تیم ملی در لیگ جهانی اظهار کرد: «‌امسال لیگ جهانی شرایط متفاوتی داشت چرا که بیشتر تیم‌ها بازیکنان اصلی خودشان را نداشتند و تیم ایران هم مانند سایر تیم‌ها تعدادی از بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشت و همانطور که همه دیدند در هر سه مرحله چند بازیکن اصلی در اختیار تیم نبود، همین مسائل باعث شد تیم در دو بازی اصلا روحیه نداشته باشد. ما در بازی آمریکا و لهستان تیم ایران نبودیم و بازیکنان هیچ کدام روحیه نداشتند. در بازی با ایتالیا و برزیل سر اشتباهات کوچک بازی را واگذار کردیم اما در مقابل تیم ایران مقابل لهستان، آرژانتین و بلژیک خوب ظاهر شد. به هر حال همه ما از بازیکنان و کادرفنی گرفته دوست داشتیم که به مرحله دوم لیگ جهانی راه پیدا کنیم اما در ورزش هیج وقت باید وجود ندارد و دوران افت و خیز در ورزش حرفه ای موضوع کاملا طبیعی است اما متاسفانه برخی به این مسئله فکر نمی کنند و تنها به دنبال نقد و انتقاد از ما هستند.»


مگر تیم ملی پیر شده است که همه از جوانگرایی حرف می زنند


غلامی به موضوع پیر بودن تیم ملی والیبال ایران اشاره کرد و گفت: «‌منتقدان متاسفانه در انتقادهای مغرضانه ای که به تیم ملی دارند حرف از پیر شدن بازیکنان والیبال می زنند. در کجای دنیا بازیکن 28 ساله پیر است و باید از دنیای ورزش خداحافظی کند؟! پاسور تیم ملی والیبال برزیل فردی 32 است اما هنوز در ترکیب تیمش حضور دارد و برای تیم برزیل به میدان می رود. در سایر تیم ها هم شرایط به همین صورت است آن وقت در تیم ملی ایران از بازیکن 28 ساله تا 32 ساله زیر تیغ انتقاد قرار می گیرند به این بهانه که آنها پیر شده‌اند و باید از تیم ملی خداحافظی کنند! مگر پتانسیل والیبال ایران چقدر است که 12 بازیکن کنار بروند و بازیکنان دیگر روی کار بیایند؟! در همین لیگ جهانی ما بازیکنان جوانی داشتیم که به میدان آمدند و انصافا هم خوب بودند اما حضور بازیکنان باتجربه در کنار بازیکنان یکی از الزامات هر تیمی است. در همین لیگ جهانی امسال بازیکنانی جوانی مانند جواد معنوی نژاد و سامان فائزی و رضا قراب به میدان آمدند و نظر خیلی از تیم ها را به خودشان جلب کردند. اگر کسانی که تیم ملی را امروز زیر بار انتقاد می گیرند به جای اینکه بگویند بازیکنان والیبال پیر شدند حداقل از لفظ خسته شدند استفاده می کردند کمتر باعث ناراحتی ما می شد.»


با یک شکست همه جور فحش و ناسزا شنیدیم


وی ادامه داد: «‌ما 10 سال است که برای تیم ملی زحمت می کشیم اما متاسفانه با یک مسابقه طوری به ما تاختند که انگار تیم ایران 10 تا قهرمانی جهان در کارنامه خودش داشته و این نتیجه برای اولین بار برای تیم ملی رقم خورده است. متاسفانه جامعه ما دچار فقر فرهنگی شده است و با یک باخت باید همه جور فحش ناسزا به خودمان و خانواده هایمان را بشنویم. از طرفی دیگر خودی های والیبال ایران هم با انتقادهای مغرضانه شان این بستر را بیشتر برای افراد مغرض فراهم می کنند. تیم ایران در این رقابت ها خوب نتیجه نگرفت و همه ما هم این موضوع را می دانیم و تلاش می کنیم در رقابت های بعدی که پیش رو داریم این ناکامی را جبران کنیم، اما مگر تیم ایران از لهستان بزرگتر است که نتوانست در جمع 6 تیم برتر لیگ جهانی به دور دوم صعود کند.»


خودی های والیبال ما را به حاشیه می برند


ملی‌پوشان والیبال ایران همچنین گفت: «ما امسال یکی از شاداب‌ترین تمرینات والیبال را داشتیم و کمترین حواشی در تیم ملی وجود داشت و دقیقا کولاکوویچ هم بر روی نقاط ضعف تیم کار می کرد اما اخبار منتشر شده خبر از دعوا در تیم ملی و شاداب نبودن بازیکنان را می دادند که هیچ کدام از آنها درست نبود. متاسفانه همانطور که گفتم خودی‌های والیبال ما را به حاشیه می برند و انتقاد مغرضانه به ما دارند.»


کولاکوویچ با اقتدار و احترام در تیم ملی مدیریت می کند


وی همچنین در مورد ارزیابی اش از عملکرد کولاکوویچ نسبت به سایر مربیان تیم ملی عنوان کرد: «هر مربی نسبت به مربی دیگر راه و روش مخصوص خودش را دارد و نمی‌توانیم مربی فعلی را با مربیات قبلی قیاس کنیم. در این مدتی که کولاکوویچ هدایت تیم را برعهده گرفته تاکید اصلی اش بر روی تقاط ضعف بازیکنان بوده و نسبت به بازیکنان هم آنالیز خوبی دارد از نظر رفتاری و روان شناختی هم با بازیکنان ارتباط خوبی دارد و مدیریتش در تیم ملی همراه با احترام و اقتدار است ولی با همه این تفاسیر به نظرم قضاوت در مورد او کمی زود است و باید بعد از یک یا دو سال عملکرد فنی او را مورد بررسی قرار دهیم.»


از تیم چین تایپه در جام باشگاه های آسیا شناختی نداریم


غلامی همچنین در پایان به وضعیت مصدومیت خودش هم اشاره کرد و گفت:« متاسفانه در مسابقات لیگ جهانی از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شدم و چندبازی آخر را هم از دست دادم اما خدا را شکر شرایطم نسبت به قبل کمی بهتر شده و تحت نظر دکتر افروزی پزشک فدراسیون هستم و دو روز پیش تمرینات را شروع کردم تا برای مسابقات جام باشگاه های آسیایی با تیم بانک سرمایه آماده شوم. در روز 8 تیرماه با تیم چین تایپه بازی داریم و شناختی هم از این تیم نداریم امیدوارم که با تیم بانک سرمایه نتیجه خوبی بگیرم البته معمولا در تیم های آسیایی قطر، ژاپن و تیم چین از تیم های مدعی هستند به هر حال امیدوارم در این چند روز باقی مانده تمرینات خوبی داشته باشیم و با آمادگی کامل مقابل چین تایپه به میدان برویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته