دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور وزیر نیرو:

تصفیه خانه فاضلاب سردشت افتتاح شد

امروز همزمان با سفر استانی وزیر نیرو به آذربایجان شرقی تصفیه خانه فاضلاب سردشت افتتاح شد.
کد خبر : 189425

به گزارش خبرنگارگروه اقتصادی آنا، امروز آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب سردشت با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، قانع مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندار این منطقه برگزار شد.


این تصفیه خانه یکی از بزرگترین طرح‌های محیط زیستی کشور برای جمع‌آوری فاضلاب محسوب می‌شود که فرآیند آن بر اساس طرح اولیه به صورت لجن فعال یا هوا دهی طولانی بوده و با تثبیت لجن در سیستم از طریق هوازی و پمپاژ اضافی به بسترهای خشک‌کننده و در نهایت پساب ضد عفونی شده و به رودخانه زاب ریخته می‌شود.


مبانی طرح این تصفیه‌خانه به درخواست شرکت آب و فاضلاب مورد بازنگری قرار گرفته و ظرفیت تصفیه به 15 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز و برای جمعیت 80 هزار نفر در افق طرح 1415 افزایش یافت.


این شبکه فاضلاب طراحی شده از نوعی شبکه نیمه مرکب است و فاضلاب جمع‌آوری شده از سطح شهر توسط خطوط انتقال متعدد به تصفیه خانه منتقل می‌شود طول کل شبکه 75 کیلومترو طول خط انتقال 2/5 کیلومتر است.


گفتنی است اعتبار هزینه شده برای کل سامانه فاضلاب سردشت اعم از شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال، ابنیه و سازه‌های جنبی و تصفیه‌خانه بالغ بر 200 میلیارد ریال است.


سردشت یکی از شهرستان‌های مرزی کشور بوده و از توابع استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته