دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سقوط آزاد 729 واحدی شاخص بورس در هفته گذشته؛

بازگشت شاخص بورس به کانال 78 هزار واحدی

حال و روز هفته های اخیر بورس چندان خوش نیست به گونه ای که در معاملات هفته گذشته،‌ 729 واحد از شاخص بورس سقوط کرد تا شاخص به کانال 78 هزار واحدی بازگردد.
کد خبر : 189416

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ اکثر سهم ها در شاخص بورس تهران در آخرین هفته فصل بهار کاهشی بودند که همین امر سبب شد تا در مجموع 729 واحد از ارزش شاخص بورس کم شود.


کاهش 729 واحدی در حالی رخ داد که در ابتدای هفته،‌شاخص بورس بر روی رقم 79 هزار و 465 واحدی ایستاده بود اما در پایان معاملات چهارشنبه،‌ عقربه شاخص رقم 78هزار و 736 واحد را نشان می داد.


علاوه بر شاخص اصلی بورس،‌ شاخص آزاد شناور با کاهش 911 واحدی ، شاخص بازار اول با افت 630 واحدی و شاخص بازار دوم نیز با نزول 908 واحدی، هفته را به پایان بردند.


بیشترین کاهش ارزش سهام در هفته آخر خرداد ماه مربوط به گروه خودرویی ها بود. به طوری که در یک روز پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل و خاور هر یک نزدیک به دو درصد روند کاهشی در قیمت معاملات پایانی داشتند.هر چند که این گروه در روزهای پایانی معاملات هفته گذشته شتاب کاهشی کمتری داشت اما در ابتدای هفته بیشترین افت را به ثبت رساند.


در مقابل قندی ها هفته بهتری را پشت سرگذاشتند.اگرچه در اواسط هفته با نوساناتی روبرو بودند اما ارزش کمتری را از دست دادند.


در گروه فلزات اساسی نیز تعداد زیادی از نمادها روند کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی را تجربه کردند و اندک نمادهایی با روند رو به رشد مواجه شدند.


در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز شرایطی همچون خودروهایی روندی رو به کاهش داشت و در این گروه به جز در یک سهم مابقی شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته