دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1396 - 10:42
دکتر احمدی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

احتمال تصویب و ابلاغ لایحه مقابله با تخلفات علمی در جلسه علنی پیش‌روی مجلس

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احتمال تصویب و ابلاغ لایحه مقابله با تخلفات علمی در مجلس شورای اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : 189406

دکتر وحید احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در این باره گفت: «لایحه مقابله با تخلفات علمی خوشبختانه در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و قرار است در جلسات آینده نیز در صحن علنی مجلس مطرح شود و امیدواریم که آنجا هم تصویب و به زودی ابلاغ شود.»


او افزود: «طرح لایحه مقابله با تخلفات دو هفته پیش در دستور جلسه علنی بود اما به خاطر فوریت‌هایی که پیش آمد، به تعویق افتاد و احتمالا در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات طرح می‌شود.»


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: «به صورت مرتب نیز در داخل مجموعه وزارت علوم این مهم پیگیری می‌شود و آیین‌نامه‌های مرتبط نیز ابلاغ شده است. گزارشات مربوطه به ما رسیده است و مدام در حال رسیدگی هستیم.»


احمدی گفت: «معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها کار تخصصی و کارشناسی را انجام می‌دهند و گزارش تخلفات را به هیات‌های انتظامی و انضباطی می‌برند. خوشبختانه داخل دانشگاه این موارد بسیار اندک است و بیشتر تخلفات از بیرون است که امیدواریم با تصویب و ابلاغ لایحه مربوطه ساماندهی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته