دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 10:08
به دلیل مخالفت مقامات پیونگ‌یانگ

بان‌ کی‌مون به کره شمالی نمی‌رود

دبیرکل سازمان ملل از مخالفت کره شمالی با سفر وی به این کشور خبر داد.
کد خبر : 18934

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، بان‌ کی‌مون که روز گذشته از تصمیم خود برای سفر به کره شمالی و بازدید از مجتمع صنعتی کائه‌سونگ در این کشور خبر داده بود، امروز اعلام کرد که مقامات کره شمالی موافقت خود را با این سفر پس گرفته‌اند.


بر اساس این گزارش، بان‌ کی‌مون در بیانیه‌ خود در این‌باره تصریح کرد: برنامه من برای سفر به پیونگ‌یانگ به منظور بازدید از این مجتمع صنعتی به حال تعلیق درآمده است، زیرا مقامات پیونگ‌یانگ که پیش از این موافق این سفر بوده‌اند، اکنون با آن مخالفت کرده‌اند. این مسئله واقعا باعث تاسف است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در این‌باره اظهار کرد: اوائل صبح امروز بود که مقامات کره شمالی از طریق کانال‌های دیپلماتیک خود به ما اعلام کردند تصمیم خود درباره دادن مجوز برای این سفر را تغییر داده‌اند.


بان‌ کی‌مون که اکنون در کره جنوبی به سر می‌برد، در پایان گفت: تا این لحظه هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای از سوی مقامات پیونگ‌یانگ درباره این مسئله ارائه نشده است.


بان‌کی‌مون در صورت سفر به کره شمالی به سومین دبیرکل سازمان ملل و نخستین دبیرکل این سازمان از زمان پتروس غالی تبدیل می‌شد که به این کشور سفر کرده است. پتروس غالی آخرین دبیرکل سازمان ملل بود که در سال 1993 از کره شمالی بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته