دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 09:39

هنیه: آماده مذاکره غیرمستقیم با اسرائیل در برخی موضوعات هستیم

معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد این جنبش آماده است در برخی موضوعات از جمله ایجاد بندر در غزه با اسرائیل مذاکره غیرمستقیم داشته باشد.
کد خبر : 18918

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الاخبار»، «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: «حماس» آماده مذاکره غیرمستقیم با اسرائیل در برخی موضوعات از جمله بندر است و تُرک‌ها تحرکاتی در این راستا داشته‌اند به نحوی که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در این زمینه (ایجاد بندر در نوار غزه) با اروپایی‌ها صحبت کرده است و آن‌ها نیز موافقت خود را اعلام کرده‌اند.


«هنیه» در دیدار با روسای اتحادیه‌های کارگری وابسته به «حماس» در نوار غزه گفت: این اختلافات روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود و «حماس» امروز سیاست «صبر جمیل» را اتخاذ کرده است.


وی افزود: اروپایی‌ها بر «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خود این نهاد اعمال فشار کردند و برخی طرف‌های عربی شروع به اقداماتی برای حل بحران مالی کرده‌اند.


«هنیه» تاکید کرد: تشکیلات خودگردان راه را به روی بازسازی غزه بسته است و این امر به موضوعی قابل مذاکره تبدیل شده است. ما با تفنگ و شمشیر برای گرفتن حقوق خود وارد عمل خواهیم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته