دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1396 - 10:33
در گفت‌و‌گو با آنا؛

رئیس فدراسیون دوومیدانی: ورودی انتخابی تیم ملی سختگیرانه اما مناسب بود/ نتیجه بازی‌های کشورهای اسلامی برای حدادی تلنگر خوبی شد

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: طبق رکوردگیری که از ورزشکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم همه هدفمان این بود که افرادی به این رقابت‌ها اعزام شوند که شانس کسب مدال داشته باشند.
کد خبر : 189152

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره ملی پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: «‌اسامی ملی پوشانی که برای رقابت های قهرمانی آسیا انتخاب شدند بر اساس شرایط کیفی بوده است به این معنی که ما طبق رکوردگیری که از ورزشکاران داشتیم افرادی را به این رقابت ها اعزام می کنیم که شانس کسب مدال را داشته باشند. البته برخی از ورزشکاران قبل از مسابقات انتخابی سهمیه قهرمانی آسیا را کسب کرده بودند و برای عده‌ای که ورودی را به دست نیاورده بودند رقابت های انتخابی برگزار شد که البته تنها در دوی سه متر با مانع سهمیه کسب شد.»


وی در پاسخ به دلایل عملکرد ضعیف ملی پوشان در رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا اظهار کرد: «‌نتایجی که ملی پوشان در انتخابی به دست آوردند راضی کننده نبود چون ورودی مسابقات انتخابی سختگیرانه اما منطقی بود چرا که رکوردهایی که ما انتخاب کردیم تقریبا نزدیک به مدال آسیا بود و به همین دلیل ورزشکاران کار سختی پیش رو داشتند و هدف هم این بود که توریست به این مسابقات اعزام نکنیم بلکه ورزشکاری که شانس مدال دارد به این رقابت ها اعزام شود.»


کیهانی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: «‌این مسابقات سطح بالایی دارد و ورزشکارانی که در این مسابقات به مدال طلا برسند به صورت مستقیم ورودی مسابقات جهانی را کسب می کنند به همین دلیل از نظر کیفی سطح رقابت ها بسیار بالاست و البته از نظر کمی هم شرایط همین‌‌گونه است؛ چرا که طبق آماری که ما داریم از بین 45 کشور حاضر در این رقابت‌ها 800 دوومیدانی کار در این مسابقات شرکت می کنند که به طور حتم رقابت ها بین این تعداد ورزشکار کار سختی است و ملی پوشان ما نباید این مسابقات را دست کم بگیرند. خوشبختانه شرایط خوبی در اردوها حاکم است، احسان حدادی و تفتیان در بلاروس و فرانسه اردو دارند و مابقی ورزشکاران هم اکنون در شیراز به سر می برند که البته بعد از این اردو عده ای از ورزشکاران به جام کازانوف می‌روند. همه تلاش ما این است که در این 14 روز باقی مانده بهترین شرایط را برای تیم ملی دوومیدانی ایجاد کنیم تا در مسابقات قهرمانی نتیجه قابل قبولی کسب کنند.»


رئیس فدراسیون دوومیدانی به عملکرد ملی پوشان در بازی های کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: «قبل از رقابت های قهرمانی آسیا ملی پوشان به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شدند که البته نتایج به دست آمده از این مسابقات چندان مورد رضایت ما نبود. ما در بازی های کشورهای اسلامی به دنبال نتایج کیفی بودیم. در ابتدا قرار بود 15 ورزشکار به باکو اعزام شوند، اما براساس همین نگاه کیفی تصمیم بر اعزام 10 نفر گرفتیم که حتی می‌توانست به 8 ورزشکار هم برسد، اما در باکو مسابقات سختی پیش‌روی دوومیدانی‌کاران بود که حتی فکرش هم نمی کردیم سطح این رقابت ها در این حد بالا باشد. به هر روی به نظرم نتیجه کاروان دوومیدانی به لحاظ کیفی بد نبود. ورزشکارانی مانند خدیور، ضیائی و قنبرزاده رکوردهای خوبی ثبت کردند ولی در مقابل حدادی عملکرد قابل قبولی نداشت و دور از انتظار بود که البته به نظرم بازی های کشورهای اسلامی تلنگر خوبی برای او شد. ضمن اینکه در بانوان هم نباید 2 نفر را اعزام می‌کردیم، اما حالا به شرایط بیشتر آگاه هستیم و می‌دانیم چقدر کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا پیش رو داریم.»


کیهانی در ادامه تاکید کرد: «تیم دوومیدانی ایران در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا به دو مدال برنز توسط رضا قاسمی و محمود صمیمی رسیده بود و همه تلاش ما این است که این تعداد را امسال افزایش دهیم.»


وی همچنین در مورد وضعیت احسان حدادی و انتخاب مربی برای او گفت: «‌حدادی یکی از گزینه های اصلی ما در بازی های جاکارتا است. به همین دلیل بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در مورد مربی او تصمیم خواهیم گرفت. ما یک سال و یک ماه تا بازی های جاکارتا فرصت داریم که حدود یک ماه از این زمان را برای انتخاب مربی صرف می کنیم البته هنوز در مورد گزینه داخلی و خارجی او به توافق نرسیده ایم اما بعد از قهرمانی آسیا بلافاصله بررسی برای انتخاب مربی برای حدادی را آغاز می کنیم تا یک سال تمام برای جاکارتا زمان داشته باشد و تمریناتش را به نحو احسن دنبال کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته