دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با آنا؛

صندوق‌توسعه‌ملی ضامن تامین‌مالی تولید برای کشورهای هدف

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای سیاست‌های افزایش تولید در بنگاه‌های تولیدی-خدماتی که به منظور صادرات به کشورهای هدف با تامین‌مالی دست‌به‌گریبان می‌شوند، این وزارتخانه با هماهنگی‌های لازم با صندوق توسعه ملی درصدد رفع این مشکل حرکت‌های مفیدی را انجام داده است.
کد خبر : 189115

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حمایت‌های این وزارتخانه از کالاهای صنعتی به خبرنگار آنا گفت: ظرفیت تولید و فروش کالاهای ملی صنعتی در ایران اشباء شده است و باید برای بهبود شرایط تولید، پتانسیل‌های صادراتی را به کالاهای تولید داخلی اضافه کرد.


وی ادامه داد: تولید کالا بر مبنای صادرات، نیازمند تامین سرمایه است و این تامین مالی در کشور تنها از دو طریق بانک‌ها و بازارسرمایه محقق می‌شود که باید بانک‌های تخصصی در زمینه صنعت، کشاورزی و ... به کمک تولید بر مبنای صادرات بیایند تا بر همین اساس رشد تولید تقویت شود.


معاون وزیر صنعت درخصوص تامین مالی کالاهای تولیدی برای کشورهای هدف نیز اشاره و تاکید کرد: در راستای سیاست‌های افزایش تولید در بنگاه‌های تولیدی-خدماتی که به منظور صادرات به کشورهای هدف با تامین‌مالی دست‌به‌گریبان می‌شوند نیز وزارتخانه با هماهنگی‌های لازم با صندوق توسعه ملی درصدد رفع این مشکلات حرکت می‌کند اما لازم به ذکر است که باید طرح‌های تولیدی بنگاه‌های اقتصادی بر مبنای طرح‌های تولیدی توجیه پذیر باشد.


صالحی‌نیا همچنین اقدامات حمایتی از کالاهای تولید ملی در بخش تعرفه‌گذاری را اینگونه بیان کرد:‌ از مجموع بیش از هفت هزار ردیف کالایی در چارچوب نظام تعرفه‌ای،‌امروز سه هزار و سیصد ردیف کالایی شامل ارز مبادلاتی نمی‌شوند و باید از ارز آزاد استفاده کنند، البته ثبت‌سفارش حدود 480 ردیف کالا نیز تحت پوشش کالاهای تولیدملی ممنوع اعلام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته