دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توضیح وزارت بهداشت درباره دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی

لغو یا اصلاح دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه نیازمند مصوبه مجلس است

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصص معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن مطرح کرد که لغو یا اصلاحاین دوره نیازمند مصوبه مجلس است.
کد خبر : 189107

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی وزارت بهداشت،‌ در متن این اطلاعیه به نگرانی‌‌ها درباره دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه اشاره شده و آمده است: «اجرای دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که وزارت بهداشت، به عنوان مجری قانون مکلف به تدوین و اجرایی سازی آن بوده است.»


در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در طی روند اجرایی‌سازی این مصوبه نیز تا حد امکان تلاش شده است که شأن علمی و صنفی هر دو طرف حفظ شود و در نهایت، ارتقای خدمات آزمایشگاهی به جامعه به عنوان اصلی‌ترین هدف نظام سلامت در این مقوله محقق شود. بنابراین همانگونه که اجرای این دوره‌ها، ناظر به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، لغو و یا اصلاح آن نیز، طبیعتا بر اساس قانون مجلس خواهد بود که مسیر پیگیری آن از سوی متخصصان از مراجع قانونی ذی­ربط باز است.


دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی یک دوره تکمیلی است و با هدف ارتقای توانمندی افراد برگزار می‌شود و به این افراد در صورت موفقیت در آزمون پایان دوره صرفا گواهینامه پایان دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی ارائه می‌شود. همچنین ضروری است دستیاران آسیب‌شناسی مطابق با تعهدات قانونی به وظیفه خدمت‌رسانی همزمان با آموزش ادامه دهند و استنکاف از انجام وظایف مورد اشاره دور از شأن جامعه پزشکی و مغایر با اصول اخلاق حرفه‌ای است. هرچند که مسیر اعتراضات منطقی و پیگیری از مجاری قانونی برای این دستیاران باز است.


بنابراین ضروری است هیات ممتحنه رشته آسیب‌شناسی که منصوب وزارت بهداشت است و باید وظایف محوله خود را منطبق با ضوابط قانونی عهده‌دار باشد، در پیاده‌سازی و اجرای تکالیف قانونی وزارت متبوع همراهی کند و با همکاری و طمانینه و با لحاظ کردن شرایط کشور در مقطع کنونی، از خدشه‌دار‌شدن چهره علمی این هیات و ورود به مسایل صنفی و حرفه‌ای، که دون شان آکادمیک هیات ممتحنه است، پرهیز کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته