دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 08:53

اجرای طرح آموزشی سفیران سلامت در واحد گرمسار

در راستای توانمندسازی دانشجویان در زمینه روش‌های خودمراقبتی و سبک زندگی سالم، شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار و مرکز مشاوره معاونت دانشجویی واحد گرمسار طرح آموزشی سفیران سلامت ویژه دانشجویان را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اجرا کردند.
کد خبر : 18905

به گزارش خبرنگار آنا، مریم سعیدی کارشناس ارشد آموزش بهداشت و فاطمه مطلبی طبایی کارشناس ارشد واحد سلامت نوجوانان و جوانان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار، آموزش های لازم در خصوص خودمراقبتی، چگونگی اجرا و مراحل آن که برای دانشجویان مفید، کارآمد و راهگشا است، ارائه کردند.


در این طرح دانشجویان پس از دریافت کتاب راهنمای سفیران سلامت و پرسش‌نامه های پیش آزمون و گذراندن این دوره و اخذ مدرک مربوطه به عنوان سفیران سلامت در خانواده و جامعه مروج برنامه‌های سلامت خواهند بود.


خودمراقبتی، موضوعی است که افراد جامعه باید برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت شان انجام می دهند. این مراقبت‌ها برای فرزندان، خانواده، دوستان، همسایگان و هم‌محلی‌ها صورت می گیرد.


خودمراقبتی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله، تنفس، حواس پنجگانه، تغذیه، تحرک، احساسات، تفکر، کار و تفریح، برقراری ارتباط، سلامت جنسی، تعالی و کشف معنا انجام شود.


توجه به خودمراقبتی در کشورهای مختلف آثار چشمگیری در زمینه افزایش سواد سلامت و ارتقای بهداشت داشته است. در کشور ما نیز با گذشت زمان جایگاه خود را به دست می آورد.


طرح آموزش سفیران سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار و با مشارکت معاونت دانشجویی واحد گرمسار به اجرا در آمده و محتوای این آموزش‌ها در زمینه چالش‌ها و عوامل خطر مرتبط با سلامت جوانان و میانسالان جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب