دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1396 - 15:38
دردسرهای مازاد عرضه در بازارهای جهانی؛

سقوط آزاد ارزش طلای سیاه

قیمت نفت خیال افزایش ندارد و هر روز چند سنت از ارزش آن در بازارهای جهانی کاسته می شود. این کاهش قیمت تا آنجا پیش رفته که قیمت نفت به کف قیمتی 7 ماه گذشته نزدیک شده است.
کد خبر : 188968

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، قیمت نفت در معاملات امروز در بازارهای جهانی به کمترین رقم خود از بعد از توافق کاهش تولید در نوامبر سال گذشته میلادی رسید تا امیدها بیش از پیش برای افزایش قیمت نفت رنگ ببازد.


کاهش قیمت از آنجا ادامه دار شده است که مازاد عرضه که به واسطه کاهش تولید اوپک و غیر اوپک تا حد زیادی کنترل شده بود، با افزایش تولید آمریکا جایگزین شده و همین امر آینده بازار را غبار آلود نشان می دهد.


از همین رو، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز سه شنبه به دلیل پدیدار شدن علائم روند افزایش عرضه و اشباع بازار و نیز از بین رفتن تلاش های اوپک برای برقرراری توازن به تقریبا کمترین رقم در ۷ ماه اخیر رسید.


در معاملات امروز، قیمت هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۶ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه معامله شد همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با یک سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.


بر همین اساس، هر دو شاخص جهانی نفت در حدود ۱۵ درصد ارزش خود را از اواخر ماه گذشته میلادی به بعد از دست داده اند؛ این در حالی است که روسیه و دیگر تولید کنندگان نفت، توافق کاهش تولید را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید کرده اند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته