دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1396 - 08:14
در گفت‌و‌گو با آنا؛

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: مطالبه انوشیروانی تعیین تکلیف قهرمان المپیک بود/ شورای فنی همه درخواست‌های سرمربی تیم ملی را پذیرفت/ او حق دارد گله‌مند باشد

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: انوشیروانی در مطالباتی که از فدراسیون خواسته بود اعلام نکرده بود که همه ملی‌پوشان باید زیر نظر او تمرین کنند بلکه تنها خواسته‌اش از فدراسیون این بود که وضعیت قهرمانان المپیک تعیین تکلیف شود .
کد خبر : 188907

داوود باقری نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره تصمیم شورای فنی مبنی بر تمرینات جداگانه کیانوش رستمی و دلخوری سرمربی تیم ملی وزنه برداری از این تصمیم گفت: «‌قبل از برگزاری جلسه شورای فنی کادرفنی مطالباتی را ارائه کرده بود که از طرف شورای فنی هم همه آنها پذیرفته شد.انوشیروانی یکی از مطالباتش این بود که تکلیف قهرمانان المپیک مشخص شود که شورای فنی هم این خواسته را عملی کرد و قرار بر این شد که کیانوش رستمی همچنان مانند قبل تمریناتش را به صورت انفرادی ادامه دهد.»


وی افزود:«‌انوشیروانی در مطالباتی که از فدراسیون خواسته بود اعلام نکرده بود که ملی‌پوشان باید زیر نظر او تمرین کنند بلکه تنها خواسته‌اش از فدراسیون این بود که وضعیت قهرمانان المپیک مشخص شود که شورای فنی هم تکلیف این موضوع را مشخص کرد. البته انوشیروانی از این تصمیم گله‌مند است و به نوعی هم حق دارد، او قهرمان المپیک و سرمربی تیم ملی است و فردی تحصیلکرد و دارای ویژگی‌های خوبی است که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است. البته ما همه حرف‌های انوشیروانی را هم بعد از جلسه شورای فنی شنیدم و به طور حتم برداشت‌ها از صحبت‌های او متفاوت است. انوشیروانی مانند گذشته کارش را ادامه می دهد و اگر قرار باشد تصمیمی هم بگیرد ابتدا در رسانه‌ها آن را مطرح نمی‌کند اما با این حال او کاملا حق دارد در مورد خودش تصمیم بگیرد و بهتر است فعلا در خصوص تصمیم انوشیروانی در این مورد صحبت نکنیم. آن چیزی که هم اکنون مشخص است شورای فنی مطالبات کادرفنی را پذیرفته و حالا باید دید در آینده سرمربی تیم چه تصمیمی خواهد گرفت.»


نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد ابهامات رای شورای فنی اظهار کرد: «من به عنوان رئیس کمیته پزشکی در جلسه شورای فنی رای دادم و اظهار نظر من هم مشخص است. هر کسی آزادانه در مورد این موضوع نظر خودش را عنوان کرد و فکر می‌کنم شورای فنی وزنه برداری ما هم امروز به درجه‌ای رسیده است که دیگر تک صدایی نیست. افراد در جلسه شورا نظرات خودشان را اعلام می‌کنند و مورد مخالفت و پا پذیرش قرار می گیرد اما در نهایت اعضای شورا فارغ از هرگونه جبهه‌گیری رای نهایی را صادر می‌کند بنابراین اگر رای هم گرفته می‌شود صدای یک نفر نیست و سال گذشته حتی شورا به قدری مستقل بود که در برخی مواقع رای مورد موافقت ریاست فدراسیون هم نبود اما با خرد جمعی تصمیم گرفته شد.»


وی ادامه داد:«به نظرم عملکرد شورای فنی به معنی استقلال و رشد است و اگر نظری هم حتی مخالف نظر من اعلام شود باید به آن احترام بگذارم. من حتی قبل از اینکه شورای فنی برگزار شود اعلام کرده بودم باید ما از قانون تبعیت کنیم . اگر فدراسیون قانونی گذاشت همه افراد موظف هستند از آن تبعیت کنند به همین جهت شاید نظر شخصی من در این مورد متفاوت بوده اما به تصمیم شورای فنی باید احترام بگذاریم و از قانون تبعیت کنیم.»


باقری گفت: «ما باید یاد بگیریم که حرفه ای شویم و به تصمیمات خرد جمعی احترام بگذاریم.در گذشته و شاید هم اکنون این موضوع وجود دارد که می گویند برای برخی تصمیمات جمعی افراد با هم لابی می‌کنند اما در فدراسیون وزنه‌برداری نشان دادیم که خیلی از تصمیمات مخالف افراد و حتی شاید شخص رئیس فدراسیون بوده است. اگر به دنبال قانون مداری هستیم باید از نظرات جمع تبعیت کنیم اما اگر به دنبال به کرسی نشاندن حرف خودمان هستیم که دیگر دیکتاتوری است و به سود هیچ کس نیست. ما در فدراسیون وزنه‌برداری هم از افراد با نظرات مخالف استفاده می کنیم چرا که معتقدیم نباید همه رفتار ما را تایید کند و ممکن است افرادی باشند که نظرشان با ما متفاوت است هر چند که در این میان هم افرادی هستند که به دنبال تخریب و رسیدن منافع شخصی خودشان هستند نه حفظ منافع ملی. به هر روی هر تصمیمی که خرد جمعی می گیرد ما باید به آن احترام بگذاریم تا جامعه وزنه برداری راه درست را در پیش بگیرد.»


نایب رئیس فدراسیون همچنین در مورد زمان شروع تمرینات تیم ملی وزنه برداری اظهار کرد: «طبق دستور شورای فنی آغاز تمرینات به بعد از ماه رمضان موکل شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته