دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1396 - 10:57
دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن:

گرفتگی طولانی مدت صدا زنگ خطر بروز سرطان حنجره/ خطردر کمین سیگاری‌ها

دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن سیگار را مهم‌ترین عامل و گرفتگی صدا را شایع‌ترین علت تومور حنجره عنوان کرد و افزود: بر این اساس به افراد سیگاری توصیه می‌شود گرفتگی‌های بی علت و طولانی مدت صدا را جدی تلقی کنند.
کد خبر : 188811

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سمینار تومورهای سر و گردن، دکتر حسین یحیی‌زاده در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن، اظهار کرد: سرطان حنجره از شایع‌ترین سرطان‌های ناحیه سر و گردن است اما آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در کشور وجود ندارد.


دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن افزود: استعمال دخانیات از شایع‌ترین علل بروز سرطان حنجره است به گونه‌ای که 98درصد مبتلایان دارای سابقه استعمال مواد دخانی هستند.


وی درباره علائم بروز این سرطان، یادآور شد: گرفتگی صدا از شایع‌ترین علل سرطان حنجره است اما نمی‌توان هر گرفتگی صدا را علامت بروز این سرطان دانست.


رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد در ادامه تصریح کرد: اگر فرد سیگاری به مدت 2 هفته بدون علت دچار گرفتگی صدا شد باید برای بررسی بیشتر علت به پزشک مراجعه کند.


یحیی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با توجه به برگزاری سومین سمینار تومورهای سر و گردن، یادآور شد: متخصصان گوش، حلق و بینی، جراحان سر و گردن، متخصصان رشته رادیوتراپی انکولوژی، پاتولوژیست‌ها و رادیولوژیست‌ها از گروه هدف این گردهمایی علمی هستند.


بر اساس این گزارش، سومین سمینار تومورهای سروگردن 19تا 20 مرداد در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته