دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1396 - 10:56
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت وگو با آنا؛

داوران جوان به چرخه داوری فوتبال اضافه می‌شوند/ لفظ محرومیت زیبنده داوران نیست/ اشتباهات داوری را به حداقل می‌رسانیم

حسن کامرانی فر گفت: لفظ محرومیت زیبنده داوران نیست. داوری که اشتباه تاثیرگذار می‌کند آیا با 4 جلسه محرومیت وضعیتش بهتر می‌شود؟
کد خبر : 188691

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، با نزدیک شدن به فصل جدید لیگ برتر تیم‌ها در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در مسابقات هستند. دپارتمان داوری هم در این روزها مشغول آماده کردن شرایط خوب برای قضاوت داوران در لیگ برتر است تا مردان سیاه‌پوش مستطیل سبز بدون کمترین اشتباه بتوانند مسابقات را سوت بزنند.


حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط آماده‌سازی داوران برای قضاوت در فصل جدید لیگ برتر گفت: «همانطور که تیم‌ها آماده می‌شوند تا فصل جدید لیگ برتر را آغاز کنند دپارتمان داوری هم مشغول آماده کردن داوران برای قضاوت خوب در لیگ است. ما در این مدت برنامه تمرینی در اختیار داوران گذاشتیم و نحوه تمرینات آنها را زیر نظر داشتیم همچنین کنترل آمادگی جسمانی داوران در این ایام از برنامه‌های مهم ما بود.»


وی ادامه داد: «دپارتمان داوری در روزهای آینده کلاس‌های پیش فصل داوری را برای داوران برگزار می‌کند تا داوران را در جریان جزئیات آخرین تغییرات قوانین داوری که از سوی فیفا به فدراسیون‌های فوتبال سراسر جهان ابلاغ شده بگذاریم. هدف اصلی ما این است که داوران را با آمادگی بالا راهی مسابقات لیگ کنیم تا مشکلی در قضاوت‌ها نداشته باشند.»


کامرانی‌فر در رابطه با اضافه شدن داوران جوان به چرخه داوری لیگ در فصل جدید لیگ برتر بیان کرد: «امسال تغییرات اساسی در داوری کشور صورت گرفت و تعدادی داور جوان هم به چرخه داوران قضاوت‌ کننده در لیگ اضافه شدند. برآوردی که صورت گرفت به احتمال زیاد حدود 10-15 داور قدیمی از چرخه داوری کنار می‌روند و جای آنها را داوران جوان می گیرند.»


رئیس دپارتمان داوری در مورد افزایش دستمزد داوران در فصل جدید گفت: «بحث مالی و افزایش دستمزد داوران در حوزه وظایف کمیته داوران و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که امیدوارم در جلساتی که قبل از شروع لیگ برگزار می‌کنند نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و دستمزد داوران را افزایش دهند. ضمن اینکه برخی از بازی‌ها زیر نظر سازمان لیگ برگزار می‌شود و مقداری بدهی به داوران در فصل قبل مانده است که سازمان لیگ باید آنها را پرداخت کند.»


وی در مورد درنظر گرفتن محرومیت برای داورانی که اشتباهات تاثیرگذار در مسابقات انجام می‌دهند گفت: «لفظ محرومیت خوب و زیبنده داوران نیست. داوری که اشتباه تاثیرگذار می‌کند آیا با 4 جلسه محرومیت وضعیتش بهتر می‌شود؟ ضمن اینکه داوران هم باید بدانند که در صورت اشتباه تاثیرگذار جریمه می شوند. اما هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده‌است و باید با فکر کردن در هر دو مورد تصمیم درستی در مورد اشتباهات تاثیرگذار داوران گرفته شود.»


کامرانی‌فر در خصوص آینده داوری در فصل جدید لیگ برتر افزود: «متاسفانه در سال‌های گذشته باب شده که مقداری از حواشی بوجود آمده در مسابقات را گردن داور می‌انداختند. در فصل جدید لیگ برتر امیدواریم که بتوانیم قضاوت‌های خوبی را از آنها شاهد باشیم، هر چند اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما تمام تلاش ما این است که این اشتباهات را به حداقل برسانیم.»


کامرانی فر در خصوص نظارت دپارتمان داوری روی قضاوت‌های مسابقات لیگ دسته اول بیان کرد: «تغییرات و توجه دپارتمان داوری فقط مختص لیگ برتر نیست و ما نسبت به لیگ دسته اول هم تغییراتی را اعمال می‌کنیم. یک دوره کلاس داوری در سمنان برگزار شد که 60 داور لیگ یک را دور هم جمع کردیم و در نهایت با آموزش این تعداد از داوران، بهترین‌ها را برای قضاوت در لیگ دسته اول انتخاب می می‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته