دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1396 - 14:32
گفت‌و‌گوی آنا با قاتل مرد دلار فروش خیابان فردوسی؛

دلار فروش‌ها خلافکارن، دزدی از آنها اشکالی ندارد!/ اسلحه‌ها را از عراق برایم فرستاده بودند

ساعت 11 صبح را نشان می‌داد که قاتل قوی‌ هیکل، مرد دلارفروش خیابان فروسی دستبند بر دست در آگاهی شاپور حاضر شده بود. مرد 36 ساله دو سال گذشته را به زوگیری از دلارفروشان گذرانده و در آخرین سرقتش یک نفر را به قتل رسانده بود.
کد خبر : 188631

الهه خانی، گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- روز گذشته خبری مبنی‌بر دستگیری قاتل مرد دلار فروش خیابان فردوسی از سوی پلس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.


وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا به تشریح اقداماتش در روز روزگیری و قتل مرد دلار فروش پرداخت.


* از روز حادثه بگو، چه شد که مرد دلار فروش را به قتل رساندی؟


ششم فروردین ماه امسال دلار فروشی را در خیابان فردوسی تهران تحت عنوان مامور مبارزه با قاچاق ارز سوار بر خودروام کردم و به او گفتم که با توجه به غیر قانونی بودن فروش دلار در خیابان باید او را به اداره پلیس ببرم. در بین راه توقف کردم تا اموال مرد دلار فروش را صورتجلسه کنم. از من تقاضای کارت شناسایی کرد به او گفتم اجازه بده تا صورتجلسه تمام شود در همین حین متوجه شدم که او با دست راستش چاقویی را از جیبش بیرون آورد. برای ممانعت از ایجاد درگیری اسلحه خود را خارج کردم و مرد دلار فروش بیشتر وحشت‌زده شد، در همین حین درگیری اتفاق افتاد و یک تیر به بازوی من خورد و چندین تیر به سمت مرد دلار فروش شلیک شد. البته در درگیری‌ها اسلحه شلیک شد و این گونه نبود که من بخواهم وی را به قتل برسانم و متاسفانه منجر به مرگ مرد دلار فروش شد.


* اسلحه‌ها را از کجا تهیه کردی؟


اسلحه‌ها را از کشور عراق تهیه کردم. خرداد ماه سال 94 به سلیمانیه کشور عراق سفر کردم در سلیمانیه عراق مغازه‌های سلاح فروشی وجود دارد که می‌توانید از آنجا اسلحه بخرید.


* این اسلحه‌ها را چگونه وارد ایران کردی؟


فروشنده که به زبان فارسی صحبت می‌کرد، گفت هر اسلحه‌ای که بخواهم بدون هزینه ارسال، در ایران به من تحویل می‌دهد و فقط مبلغ اسلحه‌ را دریافت می‌کند. یک ماه بعد از بازگشتم از عراق با من تماس گرفتند و پس از دریافت یک میلیون و 800 هزار تومان در مجموع دو اسلحه و فشنگ‌ها به دستم رسید.


* مرد دلار فروش همان لحظه کشته شد؟


خیر، چند روزی را در بیمارستان بستری بود و پس از آن فوت کرد. البته در همان روز درگیری یکی از اسلحه‌ها از دست من افتاد و ماموران پلیس راهور که متوجه درگیری ما شدند بلافاصله درکنار خودروی من حاضر شدند و یکی از اسلحه‌ها را از خودروام خارج کردند و سپس مرد دلار فروش را از خودرو بیرون بردند.


* در همان روز قتل دستگیر شدی؟


خیر، من با اسلحه دیگری که در دست داشتم ماموران پلیس راهور را تهدید کردم تا بتوانم فرار کنم چون وحشت‌زده بودم و البته یک تیر هم به من خورده بود. سوییچ خودروی ماموران پلیس راهور را گرفتم و با ماشین آنها از محل متواری شدم.


* پس چگونه دستگیر شدی؟


دو ماه و نیم از قتل مرد دلار فروش گذشته بود که غافلگیرانه به منزل من ریختند و مرا دستگیر کردند.


* چند فقره سرقت را بدون درگیری انجام دادی؟


4 فقره سرقت را بدون درگیری با موفقیت انجام دادم و در آن موارد مطلقا اسلحه به همراه نداشتم و فقط به واسطه اینکه این کار (دلار فروشی) از لحاظ قانونی خلاف است و افراد دلار فروشی که به سراغ آنها می‌رفتم آماده دستگیری بودند به محض اینکه بی‌سیم را در دستم می‌دیدند اعلام می‌کردند که دیگر این کار را تکرار نمی‌کنیم و من صرفا چیزی را که همراهشان بود صورتجلسه می‌کردم و این افراد از ماشین پیاده می‌شدند و وضعیت به پایان می‌رسید.


* در مجموع از لحاظ مالی از سرقت‌ها چه مقدار پول عایدت شد؟


مبالغ بسیار متغیر بود چون حدود دو سال بود که این کار را انجام می‌دادم در مجموع شاید طی دو سال گذشته کمتر از 20 میلیون تومان از سرقت‌ها عاید من شده باشد برخی از افرادی که سوار خودروام می‌شدند ارز همراه‌شان نبود و فقط ریال داشتند مثلا در یک فقره از یکی از دلار فروش‌ها 4/5 میلیون تومان پول نقد گرفتم.


* انگیزه‌ات از سرقت چه بود؟


پدرم مریض بود و این اتفاق ریشه در زندگی 25 سال گذشته من داشت. کسی نبود که به مشکلات ما رسیدگی کند و من نمی‌توانستم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشم. وقتی دیدم اعضای خانواده‌ام در حال از بین رفتن هستند یا باید بی‌تفاوت می‌ماندم یا باید کاری می‌کردم.


* آیا پیش از این سابقه کیفری داشتی؟


مطلقا خیر.


* متاهل هستی؟


خیر.


* تحصیلاتت چیست؟


فوق دیپلم نرم‌افزار.


* شغلت در گذشته چه بود؟


من کارهای متفاوتی را انجام دادم. زمانی کارمند بخش خصوصی بودم، مدتی به عنوان ویزیتور و بازاریاب فعالیت کردم و تقریبا هر کاری را که توانسته‌ام انجام دادم.


* زمانی که از دلار فروش‌ها سرقت می‌کردی، فکر نمی‌کردی که آنها هم شاید مانند تو مشکلات مالی داشته باشند؟


چرا، من به همه چیز فکر می‌کردم اما آنها هم افراد خلاف‌کار بودند من به خودم اجازه ندادم که هیچ زمان سراغ افراد عادی بروم. من سراغ آدم‌هایی رفتم که از دید قانون خودشان خلاف‌کار هستند.


* چه کسی به تو گفته بود دلار فروش‌ها خلاف‌کار هستند؟


در رسانه‌ها و جراید اعلام می‌شد که امر دلار فروشی خلاف قانون است، رسانه‌ها اعلام می‌کردند که دلار فروشی باعث اخلال ارزی در کشور می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسلحه عراق قتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته