دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1396 - 15:14
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تدوین برنامه جامع برای احیای دریاچه نمک قم

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای احیای دریاچه نمک قم برنامه جامعی تدوین شده است و به این امر اقدام کرده ایم .
کد خبر : 188619

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست، ابوالفضل آبشت درباره احیا دریاچه نمک قم اظهار کرد: برای دریاچه نمک طرح حفاظت از تالاب‌ها برنامه تدوین کرده و از طرف اداره کل محیط زیست استان قم نیز پیشنهادهایی صورت گرفته که این دریاچه هم به پروژه‌های تدوین برنامه جامع تالاب‌‌ها ورود پیدا کند.


وی ادامه داد: در واقع این دریاچه به دلیل وجود نمک و بستر نمکی دریاچه بسیار مهمی است و در صورتی که دریاچه به سمت تخریب برود بستری برای منشاء ریزگردهای نمکی خواهد شد و آثار زیان آور آن شهر تهران و اطراف آن را در برخواهد گرفت.


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در واقع نه تنها دریاچه‌های نمک قم، ارومیه و هامون بلکه همه تالاب‌های ایران مهم هستند و تمام آنان جزو محیط زیست این سرزمین به شمار می‌آیند.


آبشت گفت: در زمینه تالاب‌های کشور و دریاچه‌های کشور ما مدیریت بحران می‌کنیم بلکه باید تلاش کنیم به سمت مدیریت ریسک بحران برسیم و قبل از اینکه حادثه رخ دهد و تبدیل به بحران شود و آثار آن را مانند خوزستان تجربه کنیم باید تلاش کنیم قبل از اتفاق چاره بیاندیشیم و نگذاریم کار به جایی برسد که هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شویم.


وی ادامه داد: برای احیا نیز در بعضی مواقع ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم یعنی اگر تخریب محیط زیست بیش از حد باشد سازمان محیط زیست هم با تلاش‌های فراوان نمی‌تواند آن را احیا کند چرا که بودجه و اعتبارات زیاد قابل جبران نیست.


آبشت اظهار کرد: در واقع ما تلاش می‌کنیم که محیط زیست موضوع مردم، موضوع همه و موضوع دولت شود تا بتوانیم انتظار داشته باشیم که اتفاق خوبی بیافتد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ابوالفضل آبشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته