دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1396 - 11:55
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ:

دستگیری 30 باند سارق پایتخت/ برآورد اولیه مجموع سرقت‌ها 24 میلیارد تومان تخمین زده شده است

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 30 باند سارق و 2 باند سارق مسلح طی عملیات شب گذشته پلیس تهران بزرگ خبر داد و گفت:‌ پایتخت از لحاظ امنیتی در وضعیت مطلوب به سر می‌برد.
کد خبر : 188585

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه طرح دستگیری سارقان در پلیس آگاهی شاپور با اشاره به اینکه طرح محله امنیت محور همچنان ادامه دارد و طی روزهای اخیر در مجموع نزدیک به 30 باند دستگیر شدند، اظهار کرد: در مجموع 145 نفر سارق توسط ماموران پلیس آگاهی و تهران بزرگ دستگیر شدند که 60 درصد آنها زورگیر و 59 درصد آنها سابقه‌دار هستند.


وی با بیان اینکه عملیات شناسایی آنها چند ماه زمان برده است، عنوان کرد: افراد دستگیر شده زورگیر، کیف‌قاپ، سارق منزل، خودرو و لوازم خودرو بودند. همچنین دو باند سارقان مسلح نیز دستگیر شده که پس از بازجویی‌های اولیه به مراجع قضائی تحویل داده می‌شوند.


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح‌ها همچنان ادامه داد، تصریح کرد: در طرح بعدی به سراغ اراذل و اوباش می‌رویم.


به گفته ساجدی‌نیا دو باند سارق مسلحی که دستگیر شدند در حوزه سرقت از منازل و سرقت اماکن فعالیت می‌کردند.


وی با بیان اینکه 40 درصد سارقین در حاشیه شهرستان‌ها و استان‌های اطراف و 60 درصد آنها در تهران دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: در بین سارقین در حین سرقت یک قتل هم اتفاق افتاده بود که قاتل را نیز دستگیر کردیم.


به گفته ساجدی‌نیا در حین شناسایی سارقین 60 دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شده است که مال‌باختگان می‌توانند جهت شناسایی اموال سرقت شده خود به مجموعه پلیس آگاهی شاپور مراجعه کرده و اموال خود را تحویل بگیرند. همچنین دربرآوردهای اولیه مجموعه سرقت‌ها 24 میلیارد تومان تخمین زده شده است.


ایمنی خودروها همچنان پر مشکل


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ایمنی خودروها همچنان مشکل‌دار است و این عاملی برای سرقت محسوب می‌شود، گفت:‌ دستگاه‌هایی که مسئولیت ایمن‌سازی خودروها را برعهده دارند باید اقدام مناسبی در این زمینه انجام دهند.


وی با بیان اینکه طرح دستگیری سارقان و مواد فروشان همچنان ادامه دارد،‌عنوان کرد: طرح ویژه پارک‌ها با توجه به آغاز تابستان در دستور کار پلیس قرار گرفته است تا شهروندان بتوانند با آرامش بهتری از پارک‌ها استفاده کنند.


تمیدات پلیس برای روز قدس


ساجدی‌نیا از آمادگی لازم پلیس برای برگزاری مراسم روز قدس خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم توسط پلیس تهران بزرگ و پلیس راهور برای برگزاری مراسم روز قدس انجام شده است و امیدواریم شاهد حضور پررنگ مردم در این مراسم همانند سال‌های گذشته باشیم.


آخرین وضعیت امنیت پایتخت


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه وضعیت امنیتی پایتخت در شرایط مطلوب به سر می‌برد، عنوان کرد: ما در شب‌های قدر شاهد حضور پررنگ مردم بودیم و این در حالی است که ماموران نیروی انتظامی در ترمینال‌ها، مترو و ... حضور کافی و موثر دارند و پایتخت در آرامش کامل به سر می‌برد و هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است. طی روزهای گذشته پلیس تهران در این زمینه دستگیری نداشته است.


وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی همچنان ادامه داد، گفت: در کنار مردم حضور داریم و از آنها به خاطر اینکه در ایست‌های بازرسی وقت‌شان گرفته می‌شود عذرخواهی می‌کنیم اما بدانند که این گرفته شدن وقت آنها ارزش امنیت را دارد.


مشکل کمپ‌ها همچنان ادامه دارد


وی در پاسخ به سوالی درباره حضور معتادان در ترمینال‌ها و سایر نقاط شهر توضیح داد: مشکل کمبود کمپ‌ها همچنان ادامه دارد و مسئولین مربوط قول‌های خود را به نتیجه نرساندند این موضوع کماکان در سال 96 اداره دارد تا کنون نزدیک به 700 نفر جمعیت برای جمع‌آوری معتادان در نظر گرفته شده است که اگر این تعداد افزایش پیدا کند به طور قطع پلیس تهران بزرگ تمامی معتادان را در اسرع وقت جمع‌آوری می‌کند.


تجمعات در مقابل موسسات مالی قانونی نیست


ساجدی‌نیا در خصوص تجمعات صورت گرفته مقابل موسسات مالی طی روزهای گذشته به دلیل بحران و مشکلات مالی عنوان کرد: این تجمعات قانونی نیست اما نشأت گرفته از بحران مالی است که برای موسسات به وجود آمده و مردم برای دریافت پول خود در مقابل این موسسات تجمع می‌کنند.


به گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ روز گذشته 24 مورد تجمع در برابر مجموعه‌های مالی و اعتباری صورت گرفته که مسئولین مربوط باید در این زمینه فکری مناسب انجام دهند تا مشکلات افرادی که پول‌شان را از دست داده‌اند، رفع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته