دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1396 - 12:39
در گفت‌و‌گو با آنا؛

دبیر فدراسیون والیبال: قبول دارم تیم ملی ضعیف بود/ اعتراض به داور اسمش بازیکن‌سالاری نیست/ کولاکوویچ ترکیب تیم را تغییر می‌دهد

دبیرفدراسیون والیبال گفت: قبول دارم تیم ملی در رقابت های لیگ جهانی والیبال بسیار ضعیف کار کرد اما عده ای با چند باخت فقط به دنبال تاختن به این تیم هستند و عملکرد چندین ساله بازیکنان را زیر سوال می برند.
کد خبر : 188548

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی 2017 با مربیگری ایگور کولاکوویچ اظهار کرد: «متاسفانه تیم ملی از پتانسیل واقعی خود در این رقابت‌ها استفاده نکرد و همه ما و مردم ایران توقع داشتیم این تیم عملکرد بهتری در این رقابت‌ها داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد به همین دلیل بلافاصله بعد از ورود تیم و کادرفنی جلسه‌ای با آنها خواهیم داشت و علت این نتیجه ضعیف را بررسی خواهیم کرد.»


وی در مورد عملکرد کولاکوویچ و استفاده نکردن او از بازیکنان جوان در این رقابت‌ها اظهار کرد: «معمولا مربی که سه تا چهار ماه با ترکیب اصلی تیم کار کرده‌ است در مسابقات رسمی دست به تغییرات کلی نمی‌زند. در مورد کولاکوویچ هم همین موضوع صدق می‌کند او چندین ماه با بازیکنان تمرین کرد و نسبت به وضعیت همه آنها اطلاعات بیشتری داشته و از همین روی او تشخیص داده که چه بازیکنی در زمین بازی به میدان برود و چه کسی ذخیره باشد. البته در بازی مقابل لهستان در هفته اول تیم با ارنج جوان وارد زمین شد و انصافا هم نتیجه خوبی به دست آورد؛ شاید بهتر بود در بازی‌های بعدی هم این ارنج مقابل حریفان قرار می‌گرفت تا به جوانان فرصت داده شود اما همانطور که گفتم این مربی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و تا زمانی دلایل او را نشنویم نمی توانیم عملکرد او را نقد کنیم.»


دبیرکل فدراسیون والیبال همچنین به موضوع بازیکن سالاری که خیلی ها معتقدند در تیم ملی رایج شده است گفت: «‌من به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم. اگر کاپیتان تیم در یک بازی با داور درگیری پیدا می‌کند معنی‌اش از نظر شما بازیکن سالاری است؟! البته من این موضوع را تایید نمی کنم و به هیچ وجه این رفتارها را از سوی بازیکنان نمی‌پسندم اما در فرهنگ ما ایرانی‌ها این موضوع بیشتر از دیگر کشورهاست و بازیکنان در برخی مواقع به نسبت به تصمیمات داوری واکنش‌های تندی از خود نشان می‌دهند که چندان مناسب هم نیست اما این مسائل هیچ کدام به بازیکن سالاری مربوط نمی‌شود. فدراسیون والیبال این موضوع را قبول دارد که در این رقابت‌ها تیم بسیار ضعیف ظاهر شده است اما نباید همه ارکان تیم را زیر سوال ببریم.»


افشاردوست در ادامه تاکید کرد: «‌متاسفانه هر زمانی که والیبال ایران شکست می‌خورد همه منتقدان شمشیر‌های خودشان را از رو می کشند و تمامی ارکان تیم ملی از بازیکن تا کادرفنی را زیر تیغ انتقاد می‌برند. در حال حاضر ما تا چند ماه دیگر مسابقات جام بین قاره‌ای و انتخابی جهان را پیش رو داریم و مطمئن باشید کولاکوویچ در ترکیب تیم تغییراتی خواهد داشت، او کسی بود که وقتی هدایت تیم ملی صربستان را برعهده گرفت، 9 بازیکن ستاره این تیم را کنار گذاشت و در تیم ملی صربستان کاملا جوانگرایی به وجود آورد. ما نمی‌گوییم تیمی که در لیگ جهانی به میدان رفت ضعف نداشت چرا تیم ما بسیار ضعیف کار کرده و ما منکر آن نمی‌شویم اما شرایط به طور حتم در آینده تغییر خواهد کرد اما متاسفانه عده‌ای فقط به بازیکنان می‌تازند و عملکرد خوب چندین ساله این بازیکنان را زیر سوال می برند.»


دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به اینکه کولاکوویچ در جریان بازی‌ها از آنالیزور تیم ملی استفاده نمی کند و کاریزمای کافی برای هدایت تیم ملی ندارد،گفت: «در همه جای دنیا آنالیزور نقش کد زدن و انتقال اطلاعات را به سرمربی دارد و حق هیج گونه دخالت در امور فنی را ندارد. این مربی است که شرایط و جریان بازی را تجزیه و تحلیل می‌کند. من باز هم این انتقادات را قبول ندارم و فکر می کنم برخی مغرضانه به این موضوع نگاه می کنم. کولاکوویچ یکی از مربیان به نام والیبال دنیا است و کارنامه او برای همه مشخص است بنابراین بهتر است به جای این غرض ورزی‌ها منتظر باشیم تا کادرفنی دلایل ناکامی اش را در این مسابقات اعلام کند و بعد در مورد آن صحبت خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته