دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1396 - 11:08

اقدام ترامپ برای احیای مذاکرات فلسطین

یک مسئول کاخ سفید گفت رئیس‌جمهوری آمریکا در هفته جاری دو نفر از معاونان ارشد خود را به قدس و رام‌الله می‌فرستد تا درباره گام‌های آتی در راستای ازسرگیری فرایند صلح میان اسرائیل و فلسطینیان به رایزنی بپردازند.
کد خبر : 188538

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در این دور سفرها جارد کوشنر، مشاور کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ و همچنین جیسون گینبلات، یکی از معاونان ارشد امنیت ملی دولت ترامپ به منطقه می‌روند. گرینبلات امروز (دوشنبه) و کوشنر روز چهارشنبه وارد منطقه خواهند شد.


این دور از رایزنی‌ها پس از مذاکراتی انجام می‌شود که دونالد ترامپ ماه گذشته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام داده بود. یک مقام کاخ سفید خبر داد که این رایزنی‌ها در راستای گفت‌وگوهای ماه گذشته ترامپ با نتانیاهو و عباس انجام می‌شود.


گرینبلات شب گذشته (یکشنبه) در کاربری توییتر خود نوشت:‌ «برای سفر به اسرائیل و اراضی فلسطین آماده می‌شوم تا درباره فرایند صلح (در منطقه) به رایزنی بپردازم.»


یک مسئول آمریکایی گفت کوشنر و گرینبلات به‌زودی نشست‌هایی را در قدس و رام‌الله برگزار می‌کنند تا به‌طور مستقیم نظرات رهبران اسرائیلی و فلسطینی را درباره اولویت‌ها و گام‌های آینده‌شان بشنوند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته