دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 16:02
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

در مبارزه با فساد به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم/ عزم جدی قوای سه گانه برای مبارزه با پدیده فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مبارزه با فساد اولویت اصلی این سازمان در سال جاری است، گفت: با کمال تاسف، هنوز ما در زمینه مبارزه با فساد به نقطه مطلوبی نرسیده ایم، اگرچه قوای سه گانه نظام در زمینه مبارزه با پدیده فساد عزمی جدی دارند.
کد خبر : 18852

به گزارش گروه اجتماعی آنا، ناصر سراج امروز (سه شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان قزوین، اظهار کرد: هیچ کشوری عاری از فساد نیست فقط درجات آن با یکدیگر متفاوت است و باید با کمال تاسف اذعان کرد که هنوز ما در این زمینه به نقطه مطلوبی نرسیده ایم.
وی افزود: در کشور چین با وجود جمعیت 1.5 میلیارد نفری، با مجرمین بدون اغماض برخورد می شود و حتی در صورت تخلف با دولتمردان نیز برخورد جدی می‌شود.
سراج بیان کرد: با هماهنگی شکل گرفته بین سه قوه در نظام جمهوری اسلامی شاهد عزم جدی مسوولان در کنترل فساد هستیم و جلسات مبارزه با فساد نیز بصورت مرتب با حضور سران هر سه قوه تشکیل و تصمیمات خوبی نیز در این خصوص اتخاذ می‌شود.








در کشور چین با وجود جمعیت 1.5 میلیارد نفری، با مجرمین بدون اغماض برخورد می شود و حتی در صورت تخلف با دولتمردان نیز برخورد جدی می شود

وی با اشاره به طرح تشکیل سازمان مبارزه با فساد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مبارزه جدی با فساد، دستگاه‌های موجود کافی هستند و شاید ایجاد چنین سازمانی در جهت کاهش آمار فساد موازی کاری باشد و موجب تضعیف دستگاه‌های نظارتی فعلی شود.
سراج اضافه کرد: می‌توان با تقویت ساز و کارهای فعلی و رصد و دریافت گزارش‌های مرتب، نواقص و کاستی‌ها را بررسی و مشکلات مدیریتی و ساختاری آنها را اصلاح کرد.
وی با اشاره به تفاوت های موجود در نهادگرایی و کارکرد گرایی گفت: نهادگرایی به یقین هزینه بر، کم فایده و جنبه تبلیغی دارد اما با شیوه کارکردگرایی می‌توان نقاط ضعف و قوت افراد و سازمان ها را بررسی و نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.








در قانونی که دیروز در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تعریف خوب و جامعی از فساد دارد و دبیرخانه آن طبق ماده شش بر عهده سازمان بازرسی کل کشور نهاده شده و ماده 25 آن نیز سازمان بازرسی کل کشور را موظف کرده است تا سیر شکایت های مردم را بررسی کند

این مسئول با اشاره به تمدید اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در مجلس گفت: با تمدید این قانون بیشتر مسایلی که در طرح تشکیل سازمان مبارزه با فساد وجود داشت پیش بینی شده است.
سراج عنوان کرد: دولت به دنبال احیای این قانون در برنامه ششم توسعه است و شورای دستگاه‌های نظارتی به ریاست دکتر محمد باقر نوبخت نیز مرکب از مسئولان سازمان‌ها برای هماهنگی و جلوگیری از دوباره کاری تشکیل شده است.
وی گفت: در قانونی که دیروز در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تعریف خوب و جامعی از فساد دارد و دبیرخانه آن طبق ماده شش بر عهده سازمان بازرسی کل کشور نهاده شده و ماده 25 آن نیز سازمان بازرسی کل کشور را موظف کرده است تا سیر شکایت های مردم را بررسی کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار امیدواری کرد با اجرای دقیق این قانون توسط قوا بتوانیم گزارشات خوبی در خصوص مبارزه با فساد به مردم ارایه دهیم.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات احمدرضا مشایخی، علیرضا انصاری به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان قزوین معرفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته