دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1396 - 10:05

بازتاب جهانی حمله موشکی سپاه به مقر داعش

حمله شب گذشته (یکشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از داخل کشور به مواضع تروریست‌های داعش در دیرالزور با بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های جهان همراه شد.
کد خبر : 188518

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وب‌سایت شبکه العالم گزارش کرد شبکه هفت اسرائیل در گزارش خود از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر‌های تروریست‌ها در سوریه اعلام کرد این حمله دربردارنده پیام تهدیدآمیز تهران علیه دشمنان ایران از جمله عربستان و اسرائیل است.


همچنین پایگاه خبری اسپوتنیک در گزارش خود با عنوان «سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند»، اعلام کرد: «ایران می‌توانست تلافی حمله داعش به تهران را به شکل‌های مختلف انجام دهد، اما انتخاب گزینه استفاده از موشک‌های میان‌برد، هم تلافی حمله بود هم پیغامی برای حامیان داعش و بدیهی است که هدف ایران بیش از تلافی، اخطار به دیگران بود.»


این گزارش می‌افزاید: «امروز دیگر رویای ایران رساندن موشک‌ها به بغداد نیست بلکه موشک‌های ایرانی از بالای سر بغداد به راحتی عبور می‌کنند و صدها کیلومتر آن طرف‌تر فرود می‌آیند. موشک‌های میان برد ایران با طی مسافتی بیش از 650 کیلومتر با دقت فراوان چند ساختمان و پایگاه در دیرالزور را که مربوط به تروریست‌ها بود هدف قرار داد، موضوعی که نشان می‌دهد این موشک‌ها برد بسیار دقیقی دارد و اینکه ایران می‌تواند شعاع دایره‌ای از دست‌کم 650 کیلومتر را با دقت نقطه‌زنی پوشش دهد. یعنی از ریاض گرفته تا تل‌آویو تا همه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه اطراف ایران همه می‌توانند هدف موشک‌های ایرانی قرار بگیرند.»


در گزارش اسپوتنیک آمده است:‌ «با توجه به اینکه ایران از موشک‌های بالستیک دوربرد 2000 کیلومتری نیز برخوردار است، این بدین معنا است که ایران می‌تواند نیروهای دشمن را در شعاع 2000 کیلومتری نیز هدف قرار دهد. این عملیات حدود دو ساعت پس از صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی و چند ساعت پس از جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران انجام شد که نشان می‌دهد نیروهای مسلح ایران آمادگی لازم را دارند تا ظرف فقط چند ساعت یا شاید چند دقیقه تصمیمات سیاسی سران مملکت را به اجرا بگذارند.»


حمله موشکی سپاه به داعش تیتر یک رویترز


رویترز یکشنبه شب نوشت: «ایران امروز موشک‌هایی را در پاسخ به حملات هفته گذشته گروه تروریستی داعش به سمت شرق سوریه شلیک کرد و پایگاه‌های این گروه تروریستی را در این منطقه هدف قرار داد.»


طبق اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این موشک‌های زمین به زمین از غرب ایران به سمت منطقه دیرالزور در شرق سوریه شلیک شده است. به دنبال این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته شدند و تجهیزات و سلاح‌های آن‌ها از بین رفته است.


وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان عربی هم در گزارشی نوشت: «نیروی نظامی ایران روز یکشنبه اعلام کردند که چندین موشک به سوریه پرتاب کردند و نیروهای داعش را به خاطر حملات 7 ژوئن (17 خرداد) تهران هدف قرار دادند.»


طبق این گزارش، حمله موشکی اخیر، نخستین حمله موشکی زمین به زمین از سوی ایران بود که این کشور پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 انجام داد.


سپاه پاسداران در سایت خود اعلام کرد که در این عملیات چندین موشک زمین به زمین میان‌برد از پایگاه‌های سپاه در استان کرمانشاه پرتاب کرد و نیروهای تکفیری را در منطقه دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار داده است.


وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی نیز در گزارشی با عنوان «ایران از داعش در سوریه انتقام گرفت»، نوشت: «ایران با چند فروند موشک دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.»


این منبع سپس با بیان بخشی از بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «هدف ایران مجازات عاملان حملات تروریستی اخیر تهران بوده که داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.»


رسانه‌های عرب‌زبان منطقه


وب‌سایت شبکه المنار لبنان علاوه بر بازتاب حمله موشکی شامگاه یکشنبه سپاه پاسداران علیه داعش گزارش کرد این حمله تنها ساعاتی پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد که فرمودند «جمهوری اسلامی مستحکم و با اقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران سیلی بزنند بلکه ملت به آن‌ها سیلی خواهد زد.»


همچنین وب‌سایت شبکه المیادین در بازتاب حمله موشکی ایران به مقر داعش در دیرالزور سوریه گزارش کرد: «پیام حمله موشکی سپاه تنها متوجه داعش نیست بلکه این حمله را می‌توان پاسخی به تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران دانست.»


المیادین در بخش خبری شب گذشته خود گزارش کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشک‌های زمین به زمین پایگاه‌های داعش را در دیرالزور سوریه هدف قرار داد. این حمله در زمانی انجام شد که کمتر از دو هفته پیش داعش در تهران دست به دو عملیات تروریستی زده بود و ایران پس از آن وعده انتقام داد.


در لبنان، روزنامه البناء نوشت:‌ «حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه پیش از همه حاوی پیام برای آمریکایی‌ها است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته