دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 16:21

نمایشگاه ظروف نقره دوره پهلوی در کاخ سبز

کاخ موزه سبز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته میراث فرهنگی اقدام به برگزاری نمایشگاهی از ظروف بارفتن و ظروف نقره متعلق به دوره پهلوی اول و دوم، اقدام کرده است.
کد خبر : 18851

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، به مناسبت روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی نمایشگاهی از ظروف نقره و بارفتن که در دوره‌های مختلف توسط هنرمندان برجسته ساخته و به دربار پهلوی هدیه داده شده از 29 اردیبهشت به مدت یک‌هفته در کاخ سبز سعدآباد به نمایش گذاشته می‌شود.


بنا بر این گزارش لاله‌های بارفتن سفید و سبز مزین شده با نقش شیر و خورشید و ظروف بارفتن سفید مرصع کاری شده و شاه نشان شده در اوایل دوران رضاخان، گلدان از جنس نقره به روش قالب‌گیری که با سنگ‌های عقیق مزین شده است، گلدان نقره به روش سرمه‌کاری چکش خواری هدیه دولت ارمنستان به محمدرضا پهلوی هنگام سفر به ایروان در 1968، ظروف نقره غذاخوری با آرم دربار پهلوی و شمعدان نقره مزین به سکه ملکه اسپانیا متعلق به 1855 از آثار ارزشمند و نفیس این نمایشگاه است.


ظروف بارفتن اصطلاحی است که در ایران به نوعی شیشه نیمه شفاف و ضخیم و منقوش و نیز بدل چینی اطلاق کرده اند.


علاقه‌مندان می‌توانند از 29 اردیبهشت تا یک‌هفته همه روزه (بجز روزهای دوشنبه) از این نمایشگاه در کاخ سبز واقع در بخش شمال‌غربی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته