حضور خودروسازان در مزایده سرخابیها؛ امیدواریم شایعه باشد!
دبیر انجمن کشوری صنایع همگن قطعهساز و نیروی محرکه با بیان اینکه خرید باشگاه ورزشی از سوی خودروسازان تکرار اشتباهات گذشته است، گفت: ساپپا و ایرانخودرو با بدهی 4500 میلیارد تومانی به قطعهسازان، به هیچ وجه صلاحیت مالی خرید باشگاه پرسپولیس و استقلال را ندارند.
آرش محبینژاد در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا افزود: امیدواریم تمامی اخبار مربوط به ارسال پاکت قیمت برای خرید باشگاهها از سوی سایپا و ایرانخودرو شایعه باشد.
وی اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید بعید است اجازه شرکت سایپا و ایرانخودرو در مزایده فروش باشگاه استقلال و پرسپولیس را بدهد، چرا که این دو شرکت خودروساز خودشان صاحب باشگاه ورزشی هستند و از سوی دیگر به قدری در گرداب مشکلات مالی و نقدینگی گرفتارند که خرید باشگاههای جدید تنها به فهرست اشتباهاتشان میافزاید.
او ادامه داد: متاسفانه همه دولتها این دو شرکت خودروساز را به پیادهسازی برنامههایی مجبور میکنند که به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد.
به گفته محبینژاد، اجبار ایرانخودرو و سایپا به ایجاد سایت تولید در کشورهایی نظیر سوریه و ونزوئلا در دولت قبل، نمونه سیاستهای اداره «خصولتی» این شرکتهاست.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهساز و نیروی محرکه با تاکید بر اینکه اگر دولت یازدهم اجازه ورود شرکتهای خودروساز داخلی را به مزایده و خرید باشگاه پرسپولیس و سایپا را بدهد، در واقع به ضرر تمامی شرکتهای خودروساز و قطعهساز عمل کرده است، تصریح کرد: حکایت صنعت خودروسازی کشور حکایت شتر، گاو و پلنگ است. زمانی که پای انتخاب مدیران این صنایع به میان میآید، آنها از سوی دولت انتخاب میشوند و هنگامی که موضوع مزایده مطرح میشود، آنها خصوصی میشوند.
ساپپا و ایرانخودرو با بدهی 4500 میلیارد تومانی به قطعهسازان، به هیچ وجه صلاحیت مالی خرید باشگاه پرسپولیس و استقلال را ندارند |
دبیر انجمن خودروسازان نیز با بیان اینکه ایرانخودرو پولی برای خرید باشگاه استقلال ندارد، گفت: این شرکت نباید به مزایده ورود میکرد.
احمد نعمتبخش در گفتوگو با آنا درباره ورود ایرانخودرو به مزایده باشگاههای استقلال و پرسپولیس گفت: از نظر من این کار درست نیست و ورود این خودروساز برای باشگاهداری، غلط است.
وی با تاکید بر اینکه این خودروساز در حال حاضر یک باشگاه دارد و خرید باشگاه دیگر منطق ندارد، تصریح کرد: شاید از بالا به آنها دستور داده باشند و دستهای پشت پردهای برای مجاب کردن این شرکت برای خرید یکی از باشگاههای پرطرفدار در کار باشد.
غلامرضا حیدریکردزنگنه رئیس سابق سازمان خصوصی نیز در این باره با بیان اینکه از منظر سازمان دو خودروساز بزرگ کشور خصوصی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل حضور خودروسازان در مزایده سرخابیها منع قانونی ندارد.
با این حال عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه ایرانخودرو و ساپیا عملا دولتی هستند، گفت: بر اساس قانون خرید باشگاه از سوی شرکتهای دولتی ممنوع است، بنابراین ایرانخودرو و ساپیا مجاز به خرید استقلال و پرسوپولیس نیستند.
نادر قاضیپور در گفتوگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه این دو خودروساز اهلیت خرید استقلال و پرسپولیس را ندارند، افزود: به اعتقاد ما قیمت خودرو باید کاهش یابد، اما با این اقدام نه تنها این امر محقق نمیشود بلکه قیمتها روند صعودی به خود میگیرند.
وی اظهار کرد: در صورت خرید استقلال و پرسپولیس از سوی سایپا و ایرانخودرو، مردم باید کتک بیانضباطی مالی و بیدقتیهای این دو شرکت را بخورند.
انتهای پیام/