دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1396 - 16:10

از طرح پنهانی اسرائیل و عربستان چه می‌دانید؟

یک روزنامه بریتانیایی فاش کرد مذاکراتی میان عربستان و اسرائیل در جریان است که به‌دنبال آن اسرائیل می‌تواند به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس وارد شود و هواپیماهای این رژیم در فرودگاه‌های عربستان سعودی بر زمین بنشیند.
کد خبر : 188364

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، روزنامه تایمز چاپ بریتانیا فاش کرد عربستان و اسرائیل به‌زودی اقدامات اقتصادی مشترکی را با هدف عادی‌سازی روابط دوجانبه در دستور کار قرار خواهند داد.


طبق این گزارش، از جمله این اقدامات اجازه دادن به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل برای ورود به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس و فرود در فرودگاه‌های عربستان سعودی است.


تایمز نوشت: «منابع سعودی گفتند هیاتی از عربستان به ریاست یک ژنرال بازنشسته این کشور سال گذشته به اسرائیل سفر کرد و در این سفر طرف‌های سعودی و اسرائیلی بر لزوم گسترش دامنه ائتلاف میان خود تاکید کردند.»


این روزنامه بریتانیایی با بیان اینکه نگرانی از ایران، یکی از دلایلی است که مانع از عادی‌سازی روابط میان کشورهای حوزه خلیج فارس با اسرائیل می‌شود، می‌نویسد: «به‌تازگی و با تنش در روابط میان کشورهای حوزه خلیج با قطر نزدیکی میان عربستان و اسرائیل بیشتر شده است. همچنین احتمال وجود روابط مستحکم‌تر با اسرائیل، بخشی از دلیل تحریم قطر از سوی عربستان و هم‌پیمانانش به‌شمار می‌رود، این کشورها در تلاشند تا اینگونه نشان دهند که قطر از جنبش حماس فلسطین که بر نوار غزه تسلط دارد، حمایت می‌کند.»


تایمز فاش کرد مذاکراتی که میان عربستان و اسرائیل در جریان است، نتیجه سفر ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ریاض و سرزمین‌های اشغالی است.


اواخر ماه می (اواسط خرداد) بود که نخستین پرواز هوایی مستقیم میان ریاض و تل‌آویو انجام شد، سفری که دونالد ترامپ را از عربستان به اسرائیل رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته