دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1396 - 13:34

صدور حکم حبس ابد برای متهمان ادعایی جاسوسی برای ایران

منابع کویتی اعلام کردند حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده جاسوسی برای ایران در کویت لغو شد.
کد خبر : 188312

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری القبس، دادگاه تجدیدنظر کویت حکم اعدام صادره برای متهم ردیف اول پرونده گروهک «العبدلی» را لغو کرد و حکم به حبس ابد او داد.


علاوه بر این، 15 متهم دیگر پرونده به 100 سال زندان محکوم شدند.


به گزارش آنا، 31 تیر 1395 بود که حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده گروهک العبدلی که در دادگاه جنایی کویت محکوم شده بود، صادر شد.


این فرد به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب‌الله لبنان و انتقال مواد منفجره در کویت بازداشت شده بود.


دادگاه جنایی کویت در 22 دی 1394 حکم اعدام دو نفر از اعضای گروهک عبدلی را صادر کرده بود. یکی از افرادی که به اعدام محکوم شد، تابعیت ایرانی داشت.


علاوه بر این، دادگاه جنایی کویت یکی دیگر از اعضای این گروهک را به حبس ابد محکوم کرد.


بنا بر این گزارش، شبکه عبدلی طبق اطلاعات داده‌شده به‌وسیله یکی از کشورهای منطقه‌ای متحد آمریکا لو رفت. بر اساس اطلاعات افشا‌شده به‌وسیله کشور مذکور (که نامش ذکر نشده است) سازمان‌های امنیتی کویتی در یک ماه ایمیل‌های برخی از اعضای شبکه عبدلی را هک و نیز کاربری آن‌ها بر روی توییتر و فیسبوک را کنترل کردند.


در ایمیل‌های اینترنتی آن‌ها عباراتی رمزی مانند «حب الرمان وصل» (دانه انار رسید) کشف شد که حکایت از رسیدن مهمات کشف شده داشت.


روزنامه الجریده چاپ کویت در این‌باره مدعی شده بود: «یکی از اعضای تیم بازداشت‌شده اعتراف کرد به همراه شهروندان دیگری از بحرین و عربستان در جزیره‌ای در دریای سرخ و نزدیک به یکی از کشورهای آفریقایی آموزش‌ نظامی دیده‌اند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حبس ابد حکم اعدام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته