دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1396 - 17:20
سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت و گو با آنا؛

برای فتح سکوی قهرمانی جهان تلاش می کنیم/ همه ملی‌پوشان ستاره هستند

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران گفت: در تکواندو دیگر زنگ تفریح نداریم و همه کشور‌ها مدعی هستند با این حالا همه ما تلاش می کنیم تا بچه‌ها سکوی قهرمانی را در کره جنوبی فتح کنند.
کد خبر : 188294

مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در گفت وگو با خبرنگار آنا درباره شرایط ملی پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: «‌تیم شرایط بسیار خوبی دارد و ملی پوشان از نظر روحی و روانی در وضعیت خوبی به سر می‌برند، خدا را شکر ملی پوشان هیچ مصدومیتی ندارند و بعد از یک دوره تمرین تمرینات فشرده چند روز پیش به کره جنوبی آمدیم و تمرینات خودمان را هم در اینجا ادامه داده این تا روز سوم تیرماه که باید مقابل حریفان به میدان برویم.»


وی ادامه داد: «ما چهار روز در کره جنوبی تمرین داریم و از روز سوم تیرماه ملی پوشان مقابل حریفان خود به میدان می روند. همه تلاش ما این است که بهترین نتیجه را خلق کنیم و عنوان قهرمانی که در سال 2015 کسب کردیم باز هم در این رقابت ها تکرار کنیم. البته کار خیلی سختی است چرا که تکواندو در همه کشورها رشد قابل ملاحظه ای داشته و کشورهایی در حال پیشرفت هستند که قبلا حرفی برای گفتن نداشتند اما حالا بر روی این رشته سرمایه گذاری کرده‌اند و به عنوان یکی از حریفان مدعی تکواندو در جهان شناخته شده اند.»


بی باک افزود: «در گذشته حریف اصلی ما تنها تیم کره جنوبی بود اما حالا کشورهایی مانند ازبکستان، ترکیه و به خصوص روسیه در تکواندو حرفی برای گفتن دارند و یکی از مدعیان قهرمانی هستند. ضمن اینکه برخی کشورها تک‌ستاره دارند و حریفان جدی برای دیگر تکواندوکاران محسوب می شوند. در مسابقات المپیک ریو کشورهای مانند چین، آذربایجان و ساحل عاجل به مدال رسیدند که همه این‌ها نشان می دهد تکواندو رشد قابل ملاحظه ای داشته است. به هر حال تمام تلاش ما این است که قدرتمند ظاهر شویم و مانند سال 2015 عنوان قهرمانی را دوباره از آن خود کنیم.»


سرمربی تیم تکواندو ایران در مورد وضعیت ملی پوشان اظهار کرد: «ما با ترکیب 8 نفره راهی این رقابت ها شده‌ایم. 4 ملی پوش ما سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارند و مابقی بازیکنان برای اولین بار است که در این رقابت‌ها حضور پیدا می کنند. امیدوارم با این ترکیب جوان بهترین نتیجه را کسب کنیم. به نظرم کل تیم ما ستاره هستند و هر کدام این شانس را دارند که به خوش رنگ ترین مدال این رقابت ها برسند البته که کار سختی است اما مهم انسجام تیمی ما و تلاش برای رسیدن به سکوی قهرمانی جهان است.»


بی باک در خصوص تکرار عنوان قهرمانی در این دوره از رقابت ها خاطرنشان کرد: «‌تیم ایران تاکنون دو بار عنوان قهرمانی رقابت های جهان را به دست آورده است، در سال 2011 با سرمربیگری مهماندوست و در سال 2015 هم با مربیگری بیژن مقانلو این قهرمانی را به دست آورده است. اما شرایط هر مسابقه با سال های گذشته کاملا متفاوت است. در تکواندو دیگر زنگ تفریحی وجود ندارد و همه کشورها در حال رشد و پیشرفت هستند. تیم ما هم در این مدت تمرینات خوب و پرفشاری را پشت سر گذاشت اما در کل سه ماه هدایت تیم را برعهده گرفتم و با احتساب تعطیلاتی که پیش روی ما بود در کل 2 ماه تمرین داشتیم که امیدوارم با همین فرصتی که در اختیار داشتیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته