دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1396 - 08:16

لزوم تسهیل شرایط تجارت / استفاده از مزیت‌های تجارت الکترونیکی

مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن بر توسعه راه‌آهن در بخش سیستم‌ها برای بهبود توسعه کسب و کار تاکید کرد.
کد خبر : 188220

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی علی‌احمدی با بیان اینکه نگاه تجارت و کسب و کار حمل و نقل ریلی را در راه‌آهن و در تمامی سطوح سازمانی باید تغییر داد، گفت: آینده حمل و نقل ریلی در گرو تغییر روش‌های سنتی و بهبود کسب و کار ریلی از طریق بکارگیری ایجاد فضای دسترسی آسان به اطلاعات، برقراری شرایط رقابتی و رضایت مشتریان است.


وی افزود: ما بایستی بتوانیم ابزارهای کسب و کار ریلی را از طریق مکانیزاسیون سیستم‌ها و ایجاد ارتباطات دیجیتالی و الکترونیکی به‌صورت شبکه‌ای و یکپارچه برقرار کنیم.


علی‌احمدی عنوان کرد: لازم است فقط شرایط تسهیل در تجارت را آسان و استراتژی و ابزارهای بهبود کسب و کار را در دستور کارها و برنامه‌های خود قرار دهیم.


مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن اظهار کرد: در سال‌های آینده، نرم‌افزارها و اطلاعات بر همه صنایع غلبه خواهد کرد بنابراین لازم است استراتژی و سیاست‌های راه آهن بر اساس تقاضای بازرگانی تنظیم و عملیاتی شود.


وی خاطر نشان کرد: توسعه راه‌آهن فقط منوط بر بخش سرمایه‌گذاری در زیر ساخت و ترابری نیست و لازم است در توسعه سیستمها با هدف بهبود توسعه کسب و کار با برنامه کوتاه‌مدت عمل کنیم.


وی بر معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل به عنوان عضو متفکر و موثر در این خصوص اشاره کرد و افزود: این معاونت می‌تواند با تعیین استراتژی و شناخت نیازهای بخش کسب و کار راه‌آهن با طراحی مفهومی مدل‌ها و ابزارهایی که در حال حاضر در تجارت متداول است به سمت سیستم جامع برنامه‌ریزی سازمان اقدام کند.


علی‌احمدی یادآور شد؛ استفاده حداکثری از فرصت‌های ایجاد شده همچون قوانین و مقررات برنامه ششم توسعه، ارتقاء سطح کیفیت خدمات بخش خصوصی و کاهش تاثیرپذیری بازار حمل و نقل از تصمیمات حاکمیتی از جمله مزیت‌های تجارت الکترونیکی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته