دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 14:58

درخواست ایران از مراجع بین‌المللی برای توقف حملات علیه مردم یمن

سخنگوی وزارت امورخارجه از مراجع بین‌المللی خواست تا با جدیت هر چه بیشتر و افزایش فشار بر ائتلاف علیه مردم یمن، توقف حملات و تامین مسیر امن برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه با نظارت نهادهای مسئول بین‌المللی را پیگیری کنند.
کد خبر : 18820

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، وضع انسانی در یمن را فاجعه‌بار خواند و از پاسخ ندادن مناسب ائتلاف کشورهای درگیر در تجاوز به یمن به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین‌المللی برای تمدید آتش‌بس ابراز تاسف کرد.


افخم افزود: متاسفانه حتی در مدت آتش‌بس اعلام‌شده پنج روزه نیز ائتلاف مذکور علاوه بر مانع‌تراشی در برابر ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن به‌ طور مکرر آتش‌بس را نقض کرد و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن را هدف بمباران‌ هوایی قرار داده است.


سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: بمباران‌ بی‌وقفه مناطق مختلف یمن در نزدیک به دو ماه گذشته اوضاع بسیار ناگواری را ایجاد کرده است و میلیون‌ها کودک، پیر و جوان در یمن به امدادرسانی فوری پزشکی، دارویی و غذایی نیاز دارند.


افخم بار دیگر از مراجع بین‌المللی خواست تا با جدیت هر چه بیشتر و افزایش فشار بر ائتلاف علیه مردم یمن، توقف حملات و تامین مسیر امن برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه با نظارت نهادهای مسئول بین‌المللی را پیگیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته