دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1396 - 10:02
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌و‌گو با آنا؛

شورای فنی تن به خواسته کیانوش رستمی داد/ حرمت سرمربی تیم ملی را حفظ نکردند/ چند روز صبر کنید شاید استعفا دادم/ 12 مطالبه از فدراسیون وزنه‌برداری دارم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: در جلسه شورای فنی تعداد نفراتی که حق رای داشتند هشت نفر بودند اما تعداد آرای ثبت‌شده هفت نفر است که این موضوع برای من بسیار عجیب است.
کد خبر : 188170

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، جلسه شورای فنی تیم ملی وزنه برداری در حالی روز پنچ‌شنبه گذشته برگزار شد که قرار بود در این جلسه اختلاف طولانی کیانوش رستمی و انوشیروانی بررسی شود . جلسه برگزار شد اما در نهایت تصمیمی که گرفته شد چندان باب میل انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری قرار نگرفت چرا که بر اساس تصمیم این شورا کیانوش رستمی همچنان می‌تواند به صورت جداگانه تمریناتش را ادامه دهد. سجاد انوشیروانی در واکنش به این موضوع با خبرنگار آنا گفت‌و‌گو کرد که به شرح زیر است:


* به نظر می‌رسد اختلاف شما با کیانوش رستمی به این زودی‌ها ختم به خیر نمی‌شود .


- قبل از المپیک ریو این اختلاف نظر در تیم ملی وزنه‌برداری به وجود آمد اما من بارها در مصاحبه هایم اعلام کردم که هیچ مشکلی با رستمی ندارم و از این بابت هم کاملا به خودم مطمئن هستم که هیچ غرض ورزی با او ندارم. البته در مورد کیانوش رستمی نمی دانم او چه موضعی نسبت به من دارد اما من به حرمت دوستی چندساله ای که با یکدیگر داشتیم از همان ابتدا هم هیچ مشکلی با او نداشتم.


*در جلسه شورای فنی شما حضور نداشتند؛ این شائبه برای همه پیش آمد که دوست نداشتید با رستمی روبه رو شوید.


-نه به هیچ عنوان این موضوع درست نیست. من عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیل هستم و در آنجا تدریس می کنم ضمن اینکه آخر این ماه باید رساله دکتری ام را ارائه دهم و درگیر این مسائل بودم. پدرم هم متاسفانه کسالت داشت. من حتی روز قبل از جلسه هم در تهران بودم اما شرایطی به وجود آمد که مجبور شدم به اردبیل بروم به همین دلیل نتوانستم در جلسه شرکت کنم. البته نواب نصیرشلال به نیابت از کادرفنی تمام خواسته های ما را در این جلسه عنوان کرد.


*این اختلاف به یک موضوع ملی تبدیل شده؛ بهتر نبود با گفت و گو حل می شد.


- همانطور که گفتم این اختلاف به دوران قبل از المپیک برمی گردد. البته من همان موقع هم اعلام کردم هیچ مشکلی با کیانوش ندارم و حتی زمانی‌ هم که برای المپیک آماده میشد برای اینکه از تمریناتش عقب نیفتد به او اجازه داده شد تا تمریناتش را جداگانه پیگیری کند. اما بعد از پایان المپیک و کسب دو مدال طلا در برزیل این نیاز احساس شد که اعضای تیم ملی حالا باید منسجم و هماهنگ‌تر با هم کار کنند اما باز هم کیانوش این موضوع را نپذیرفت و تمایل داشت که همچنان جداگانه تمرین کند.


*ورود شورای فنی به این موضوع فایده‌ای نداشت و مشکل همچنان بر قوت خود باقی است.


-شورای فنی به این موضوع ورود پیدا کرد اما در نهایت به خواسته کیانوش تن داد. ضمن اینکه در صورت‌جلسه‌ای که تصمیم شورای فنی در آن به من ابلاغ شده است کمی شائبه وجود دارد و ذهن مرا به آن درگیر کرده است.


*چه موضوعی؟


-در جلسه شورای فنی تعداد نفراتی که حق رای داشتند 8 نفر بودند اما تعداد آرای ثبت‌شده 7 نفر است و این موضوع برای من بسیار عجیب است .گزینه اول رای‌گیری این بود که رستمی خودش به‌دلیل خاص بودن برای خودش مربی انتخاب کند و جداگانه تمرین کند . گزینه دوم هم این بود که او مانند تمام وزنه‌برداران زیر نظر کادر فنی و در بدنه تیم ملی کار کند تا انسجام تیمی حفظ شود اما جالب این است که از این 8 نفری که رای دادند، 4 نفر به گزینه اول و 4 نفر به گزینه دوم رای دادند اما در کمال تعجب برای گزینه دوم تنها 3 رای ثبت شده است. البته گزینه سومی برای رای‌گیری وجود داشت اما در صورت‌جلسه عنوان نشده است.


*به نظر می‌رسد از شورای فنی و فدراسیون در مورد این تصمیم دلخور هستید.


-من نظر نهایی خودم را در مورد کیانوش رستمی و تصمیم فدراسیون مبنی بر تمرینات اختصاصی او چند روز دیگر اعلام می‌کنم اما یک پیشنهاد برای فدراسیون دارم مبنی بر اینکه اگر این شیوه درست است چرا به دیگر وزنه‌برداران این اجازه داده نمی‌شود که آنها به صورت جداگانه تمرین کنند حداقل با این شیوه حرمت سرمربی تیم ملی از بین نمی رود. ضمن اینکه کم نیستند ورزشکارانی که در کارنامه خود مدال‌های درخشانی دارند بنابراین آنها هم می‌توانند بدون سرمربی و اردوی تیم ملی تمرینات خودشان را انجام دهند.بهتر است شرایط برای همه به یک صورت باشد و شورای فنی در تصمیم خود کمی تجدید نظر کند.


*معتقدید فدراسیون شیوه ورزش کار سالاری را رواج داده است.


-ببینید در ورزش ایران ورزشکار سالاری همیشه هست و در آینده هم وجود خواهد داشت. البته مدیریت وزنه‌برداری بارها اعلام کرده‌ است که ورزشکار سالاری در این فدراسیون محلی از اعراب ندارد اما متاسفانه این روزها به راحتی این موضوع باب شده و حتی ورزشکار سالاری جزو محاسن ورزش ایران شده است و این ورزشکار است که در مورد همه مسائل تصمیم می‌گیرد. متاسفانه این روند جایگاه کادرفنی را متزلزل می کند و اگر این شیوه اصلاح نشود به طور حتم کار برای ادامه همکاری سخت خواهد بود.


*ممکن است به خاطر همین موضوع از هدایت تیم ملی استعفا بدهید.


-هیچ چیزی هنوز مشخص نیست. قبل از برگزاری جلسه مطالبات خودمان را اعلام کردیم و اگر شرایط به همین صورت باشد تا چند روز دیگر نظر نهایی ام را در مورد ماندن و رفتن اعلام خواهم کرد.


*در مورد زمان برگزاری اردوهای تیم ملی تصمیمی گرفته نشده است؟


-زمان برگزاری اردوها هم منوط به عملیاتی شدن 12 مطالبه کادرفنی دارد. اگر همه مطالبات کادرفنی محقق شود اردوها را به زودی برگزار خواهیم کرد اما در غیر این صورت زمان برگزاری آن موکول به زمانی می‌شود که مطالبات کادر فنی برآورده شود. به نظر من مهمترین اعتبار هر تیمی حفظ جایگاه و شان مربی است و زمانی که این موضوع نادیده گرفته شود شرایط برای مربی و کادرفنی هم سخت خواهد بود.


*عدم برگزاری اردوها و همچنین نامشخص بودن زمان برگزاری به وزنه برداران آن هم در سالی که قرار است مسابقات جهانی برگزار شود ضربه نمی‌زند؟


-صد درصد به ضرر آنها هم خواهد بود. ما زمان زیادی را از دست داده‌ایم . طبق برنامه ای که بعد از المپیک ریو به فدراسیون ارائه دادیم از هفته سوم خردادماه باید تمرینات و اردوی تیم ملی برگزار می شد اما متاسفانه شرایط بد مالی فدراسیون این اجازه را به ما نداد، ضمن اینکه تیم وزنه برداری در دو مسابقه بازی های کشورهای اسلامی و آسیایی هم حضور پیدا کرد و کمی از برنامه عقب افتادیم. ما فرصت را از دست داده‌ایم و هر روز که زمان بگذرد باز هم شرایط به ضرر وزنه برداران خواهد بود امیدوارم که تمامی شرایط به خوبی مهیا شود تا اردوی تیم ملی را برگزار کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب