دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 15:54

واکنش جمعیت الوفاق به هجمه رسانه‌ای آل‌‌خلیفه

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به جنجال رسانه‌ای اخیر علیه خود اعلام کرد این گروه هیچ ارتباطی با مناقشه میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با دولت قطر ندارد.
کد خبر : 188116

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، سایت مرآة البحرین گزرش کرد جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعه مخالف در بحرین در بیانیه‌ای تاکید کرد: «از زمان آغاز بحران خود با آل خلیفه چندین طرح از سوی کویت، عربستان، قطر، ترکیه و کشورهای دیگر را برای مذاکره و تبادل نظر درباره بحران دریافت کردیم.»


براساس این بیانیه، همه ارتباطات سیاسی رسمی این جمعیت با مسئولان و دیپلمات‌ها علنی است و از زمان تاسیس جمعیت این امر تحت نظارت دولت بحرین انجام می‌شود.


در این بیانیه همچنین آمده است، برخی میانجی‌گرهای کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال 2011 که در گزارش کمیته حقیت‌یاب مستقل بحرین نیز آمده است با مخالفت نظام به دلیل نبود اراده رسمی برای حل بحران روبه‌رو شد و کشیدن پای ما به کشمکش‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تلاشی برای سرپوش‌گذاشتن بر بحران‌های فراروی کشور است. به طوری که بحران سیاسی در ایجاد مشکلات دیگر نقش دارد از جمله آن بحران امنیتی داخلی و موضوعات سیاسی و اقتصادی است.


در این بیانیه عنوان شده است: «ارتباط با جامعه بین‌الملل و هیات‌های دیپلماتیک از جمله کشورهای حاشیه خلیج (فارس) همان کانون تلاش سیاسی به منظور دستیابی به حل بحران سیاسی در بحرین است.»


طبق این بیانیه، نظام بحرین همه کسانی را که به‌دنبال کمک‌رسانی به بحرینی‌ها برای خروج از بحران هستند را به توطئه چینی متهم کرده است که می‌توان در میان آن‌ها به کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل و هم‌پیمانان دیگرش اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته