دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1396 - 15:21
در گفت‌وگو با آنا؛

پیروز قربانی: حضور مهره‌های گرانقیمت ضامن قهرمانی استقلال نیست/ رضاییان و شجاعیان 4 میلیارد نمی‌ارزند

کاپیتان سابق تیم استقلال گفت: حضور بهترین بازیکنان در یک تیم ضامن قهرمانی آن تیم نیست و بهترین مثال برای اثبات این گفته در فوتبال ایران تیم استقلال خوزستان است که دو فصل پیش قهرمان لیگ برتر شد.
کد خبر : 188071

پیروز قربانی در خصوص اینکه باشگاه استقلال قرار است بیش از 4 میلیارد تومان برای رامین رضاییان و داریوش شجاعیان بپردازد و حضور این بازیکنان باعث ناراحتی دیگر بازیکنان این تیم نمی‌شود، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «به نظرم این رقم‌ها به رغم آنکه هر دو بازیکن تاپ هستند و در کلاس متفاوتی بازی می‌کنند،‌ کاذب است. باشگاه استقلال باید برای خرید چنین بازیکنان گرانقیمتی حساب همه چیز را انجام دهد تا در آینده متضرر نشود.»


وی افزود: «در خصوص معترض شدن دیگر بازیکنان باید بگویم که هیچ بازیکنی نباید در این زمینه معترض شود. مگر در فوتبال حرفه‌ای دنیا بازیکنی هست که به قرارداد هم تیمی‌اش معترض شود. کسی دیده پپه به مبلغ قرار داد رونالدو اعتراض کند. هر بازیکن باید کار خودش را انجام دهد چون سال‌هاست فوتبال ایران نام حرفه‌ای را یدک می‌کشد. طبیعی است که بازیکنی ناراحت شود اما اگر ادعای حرفه‌ای بودن داریم نباید بازیکنی اعتراض کند بلکه باید به نحوی بازی کند تا رقم پرداختی او هم بالا برود. جذب بازیکنان گراقیمت براساس نیازهای کادرفنی یک تیم انجام است.»


کاپیتان پیشین تیم استقلال در واکنش به این مسئله که حضور چنین مهره‌های گرانقیمتی تضمینی برای قهرمانی استقلال است با نه، تصریح کرد: «به‌هیچ وجه حضور بهترین بازیکنان در یک تیم تضمین کننده قهرمانی آن تیم نیست و بهترین مثال در فوتبال ما تیم استقلال خوزستان است که دو فصل پیش قهرمان لیگ برتر شد. حضور بازیکنان مطرح می‌تواند باعث تقویت یک تیم شود ولی قهرمانی آن تیم منوط به هنر مربیگری سرمربی تیم است که بتواند از مهره‌‌هایش به درستی استفاده کند.»


وی در ادامه اظهارداشت: « متاسفانه مدیران ایرانی فقط دوران خودشان را می‌بینند و البته این موضوع در مورد 99 درصد آنها صدق می‌کند. آنها براساس تصمیماتی که می‌تواند به تیم‌شان کمک کند، هزینه می‌کنند و قبل از آنکه موعد پرداخت بدهی‌ها برسد جای‌شان را به کس دیگری داده‌اند. در حقیقت آنها با گذاشتی ارثیه شوم بدهی مالی مدیر بعدی را درگیر مشکلات زیادی می‌کنند. الان دیگر مثل دوره ما نیست که به بازیکنان پول اول فصل را می‌دادند و مابقی هم فراموش می‌شد. بازیکنان اعتصاب می‌کنند و مدیر باشگاه را ناچار به پرداخت پول‌شان می‌کنند.»


قربانی درباره اینکه اگر قیمت برخی بازیکنان ما 2 میلیارد است چرا در آسیا دیگر قهرمان نمی‌شویم، تاکید کرد: «ما باید فوتبال‌مان را با فوتبال دنیا مقایسه کنیم. نمی‌خواهد خارج از آسیا هم برویم. الان تیم‌های اماراتی، قطری، کره‌ای یا ژاپنی برای یک بازیکن خارجی 10 میلیارد تومان هزینه می‌کنند. این جدایی از امکانات سخت‌افزاری است که هر تیمی دارد. غیر از ورزشگاه آزادی و نهایتا یکی دو ورزشگاه دیگر شما وقتی وارد دیگر ورزشگاه‌های ایران می‌شوید، لذتی نمی‌برید. پس لازم است که فوتبال را با هیچ رشته ورزشی مقایسه نکنیم.»


او یادآور شد: «تنها تیمی که در ایران برنامه دارد و نتیجه می‌گیرد تیم ملی فوتبال است که آن هم به لطف هنر مربیگری کارلوس کی‌روش است. خود او بارها اعلام کرده که امکانات فوتبال ایران حتی در قیاس با کشورهای آسیایی کم است و باید حتی برای زمین تمرین هم با فدراسیون دعوا کند. ما در فوتبال‌مان با سرعت لاک‌پشت حرکت می‌کنیم و اصلا نباید خود را با دیگر تیم های فوتبال دنیا مقایسه کنیم. البته با احترام به همه رشته‌‌های ورزشی بهتر است فوتبال با هیچ ورزشی در ایران مقایسه نشود چون هزینه‌های آن متفاوت است و برای پیشرفت در آن باید سرمایه‌گذاری کرد که البته سال‌هاست فقط حرف آن را می‌زنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب