دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 13:11

ادامه دردسرهای عمرالبشیر برای آفریقای جنوبی

دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد 6 جولای (15 تیر) نظر نهایی خود را درباره اینکه آیا آفریقای جنوبی در سال 2015 قوانین بین‌المللی را درباره بازداشت رئیس‌جمهوری سودان رعایت کرده است یا خیر، اعلام می‌کند.
کد خبر : 188044

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، دیوان کیفری بین‌المللی به‌دلیل توجه نکردن دولت آفریقای جنوبی به تصمیم این نهاد بین‌المللی برای بازداشت عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در سفرش به ژوهانسبورگ انتقاد کرده است.


نماینده دولت آفریقای جنوبی در آوریل (فروردین) در جلسه بی‌سابقه‌ای مقابل دیوان کیفری بین‌المللی حاضر شد و اعلام کرد ژوهانسبورگ هیچ قانونی را درباره بازداشت البشیر نقض نکرده است. این در حالی است که این نهاد بین‌المللی البشیر را به اتهام کشتار جمعی در دارفور تحت تعقیب قرار داده است و رئیس‌جمهوری سودان در سال 2015 برای شرکت در نشست سران آفریقا به آفریقای جنوبی سفر کرده بود.


دری تلادی، مشاور قانونی دولت آفریقای جنوبی در این‌باره گفت:‌ «این موضوع که آفریقای جنوبی رئیس یک دولت غیر عضو (در دیوان) را که در راس کار قرار دارد، همچون عمر البشیر، بازداشت کند امری واجب نیست.»


این نهاد بین‌المللی اعلام کرد 6 جولای (15 تیر) نظر نهایی خود را درباره اینکه آیا آفریقای جنوبی در سال 2015 قوانین بین‌المللی را درباره بازداشت رئیس‌جمهوری سودان رعایت کرده است یا خیر، اعلام می‌کند.


مر البشیر 15 ژوئن 2015 (25 خرداد 1394) در نشست سران اتحادیه آفریقا در ژوهانسبورگ حضور یافت و سپس به سرعت به‌دلیل نگرانی بابت صدور حکم بازداشتش در آفریقای جنوبی، به سودان بازگشت.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته