دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 12:16

اختلاف کاخ سفید و پنتاگون بر سر گسترش عملیات در سوریه

گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند که میان مسئولان کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره توسعه فعالیت‌های نظامی در سوریه اختلافاتی به‌وجود آمده است.
کد خبر : 187964

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، فارن پالیسی به‌نقل از منابع آگاه گزارش کرد: «ازرا کوهن، رئیس شورای امنیت ملی کاخ سفید و دریک هارفی، مشاور شورای امنیت ملی و کارشناس امور خاورمیانه بر لزوم توسعه فعالیت‌های نظامی آمریکا در سوریه تاکید دارند و خواستار انجام عملیات نظامی در جنوب این کشور هستند ولی این موضوع با مخالفت چندین باره جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مواجه شده است.»


طبق این گزارش، وزیر دفاع آمریکا و برخی دیگر از مسئولان کاخ سفید معتقدند که اقدامات پیشنهادی، حرکتی مخاطره آمیز است که آمریکا را وارد تقابلی خطرناک با ایران خواهد کرد.


فارن پالیسی نوشت:‌ «جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این‌باره معتقد است که تنها باید بر روی سرکوب عناصر مسلح داعش در سنگرهای خود، از جمله در شر رقه متمرکز شد.»


این گزارش در زمانی منتشر شده است که نیروهای آمریکایی اقدام به استقرار سکوهای پرتاب موشک در نزدیکی گذرگاه التنف واقع در جنوب سوریه کرده‌اند. اقدامی که امکان تقابل نظامی را میان ارتش آمریکا و ارتش سوریه افزایش داده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته