دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 12:18
در گفت و گو با آنا؛

ماجرای دخترانی که از والیبال ایران محروم شدند؛ 6 سال محرومیت برای مبارزه با بازیکن‌سالاری

نایب رئیس فدراسیون والیبال بانوان گفت: محرومیتی که برای سه بازیکن تیم ملی در نظر گرفته شده است به دلیل سهل انگاری و مشکلاتی بوده که خودشان به وجود آورده اند.
کد خبر : 187963

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، روز گذشته فدراسیون والیبال خبر محرومیت سه دختر والیبال ایران را منتشر کرد و شائبه های زیادی در مورد این سه دختر والیبال ایران در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد.


*ماجرا از چه قرار بود؟


نزدیک به یک ماه قبل تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران، با حضور سیما صدیقی راهی تایلند شد تا در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا حضور پیدا کند. این مسابقات با نتایج ضعیف بانوان والیبالیست تمام شد و کادر فنی هم پس از این رقابت ها یکی از ناکامی تیم را در این مسابقات حواشی به وجود آمده از سوی بازیکنان اعلام کرد. تا این که یک ماه بعد از این مسابقات کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با تشکیل جلسه‌ای فوری، حکم محرومیتی برای سه بازیکن تیم زیر 23 سال ایران صادر کرد.


طی این حکم نگین شیرتری ، پاسور تیم زیر 23 سال به مدت 2 سال، شقایق شفیع 3 سال و مونا رمضانی به مدت یک سال از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.


فریبا صادقی نایب رئیس فدراسیون والیبال بانوان در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره محرومیت سه بازیکن زیر ۲۳ سال والیبال بانوان گفت: «‌در کمیته انضباطی همه مسائل بررسی شد و بعد حکم محرومیت این سه بازیکن اعلام شد. به طور حتم سهل انگاری از سوی این بازیکنان به وجود آمده که این مجازات برای آنها در نظر گرفته شده است.»


وی ادامه داد: «‌در چند سال اخیر از بسیاری از مسائل بانوان والیبالیست چشم پوشی شده است، اما باید با یکسری مسائل برخورد کنیم تا آینده والیبال بانوان ضربه نخورد. تیم امید پشتوانه تیم بزرگسالان است و اگر با مسائل حاشیه ای که در تیم به وجود آمده برخورد نکنیم بازیکن سالاری در تیم رایج می شود و آینده والیبال بانوان دچار مشکل می‌شود.»


صادقی در مورد علت اصلی محرومیت این سه بازیکن اینچنین توضیح داد: «شایعات در این مورد بسیار زیاد است اما مطمئن باشید که کمیته انضباطی همه مسائل را بررسی کرده و این حکم را صادر کرده است. بین خانم شقایق شفیع و مونا رمضانی درگیری لفظی به وجود آمد و این درگیری ادامه‌دار بود به طوری که روی مسائل فنی تیم هم تاثیرگذار بود. در بازی تیم ایران مقابل چین تایپه سرمربی در گیم سوم و بعد از آسیب دیدگی پاسور دوم مجبور شد تیم را بدون پاسور ارنج کند. به طور حتم وقتی بازیکنی پشت سرمربی را خالی می‌کند و او را در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا کمک نمی‌کند و مسائل حاشیه ای برای تیم به وجود می آورد ما وظیفه داریم با او برخورد کنیم تا دیگر شاهد این مسائل در تیم ملی نباشیم.»


وی در مورد وضعیت نگین شیرتری و تمارض او به بیماری نیز اظهار کرد: «در مورد این بازیکن هم مشکلات و عدم همکاری با سرمربی تیم وجود داشت. ضمن اینکه او کاپیتان تیم بوده و از او انتظار می رفت که دو برابر دیگر بازیکنان در زمین بازی تلاش کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و سرمربی تیم هم از عملکردش در پایان مسابقات ناراضی بود.»


صادقی همچنین در پایان به وضعیت سرمربی تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت:« امروز ساعت دو جلسه ای با داورزنی داریم و مربی تیم ملی بانوان را مشخص و معرفی خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته