دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 09:19

بهروز عطایی: پیروزی در بازی های تدارکانی اهمیتی ندارد/ باید قدم اول را محکم برداریم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: 4 بازی برابر ترکیه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، اما اصلاً به این بردها توجه نمی کنیم.
کد خبر : 187916

به گزارش گروه ورزشی آنا از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بهروز عطایی درمورد شرایط تیم ملی والیبال جوانان ایران در اردوی آماده سازی اسلوونی اظهار داشت: «ما حدود یک هفته است که از ایران خارج شدیم. در ابتدا به ترکیه رفتیم و برنامه ما این بود که چند بازی دوستانه در این کشور برگزار کنیم. خوشبختانه 4 بازی با تیم ملی جوانان ترکیه انجام دادیم و سعی داشتیم که به برخی از اهداف برسیم که به بخشی از این اهداف رسیدیم.»


وی ادامه داد: «ما فرصت زیادی تا شروع مسابقات جهانی نداریم. به هر حال 4 بازی برابر ترکیه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، اما اصلاً به این بردها توجه نمی کنیم، چون به دنبال اهداف دیگری بودیم. به نظرم حتی اگر می باختیم هم اتفاق خاصی رخ نمی داد، ضمن اینکه ترکیه از جمله تیم های خوب در رده جوانان است. آنها در سید دوم مسابقات جهانی قرار داشتند و تیم ایران در سید سوم حضور داشت. ترکیه بالاتر از تیم های آمریکا وکوبا در رنکینگ جهانی قرار دارد و در دوره قبل مسابقات جوانان جهان عنوان ششمی را به دست آورده بود.»


سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران با بیان اینکه رقابت های بسیار سختی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: «سطح مسابقات جوانان کاملاً با نوجوانان متفاوت است و از نظر اعتبار باید بگویم معتبرترین بازی های جهانی در رده های سنی است. گاهاً در امیدها و نوجوانان اتفاقات آزمایشی را شاهد هستیم، اما در رده جوانان شرایط اینگونه نیست.»


عطایی افزود: «سوابق تیم های ایران در مسابقات جوانان جهان را می دانیم. جوانان ایران تنها یک بار توانستند در رقابت های جهانی روی سکو قرار بگیرند و سوم شدند. امسال تیم خوبی داریم و تمام شرایط کاملاً محیا است. مجموعه ما سعی کرد از تمام شرایط استفاده کند، اما نباید فراموش کرد که ما در گروه سختی هم قرار داریم.»


وی گفت: «ایتالیا، آرژانتین و اوکراین تیم های آسانی محسوب نمی شوند. ایتالیا در رده نوجوانان عنوان چهارم جهان را به خود اختصاص داد و آرژانتین هم دوم شد. اوکراین هم تیم دوم اروپا است و هیچ بازی حتی برای ما معمولی هم نیست چه برسد آسان. قطعاً بازی اول اهمیت خیلی زیادی برای ما دارد و شاید سرنوشت صعود در همان بازی اول رقم بخورد. تمام برنامه ما این است که قدم اول را محکم برداریم تا در ادامه هم بتوانیم با قدرت پیش برویم.»


نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.


تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته