دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 13:13
دبیر کل کمیته ملی المپیک مطرح کرد ؛

دستاورد‌های اجلاس شورای المپیک آسیا برای ایران

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا می‌تواند از لحاظ اجتماعی، ورزشی و دیپلماسی ورزشی آثار خوبی برای ایران داشته باشد.
کد خبر : 18790

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،شصت و ششمین اجلاس شورای المپیک آسیا طی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران برگزارمی‌شود.درهمین راستا شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره برگزاری این اجلاس در ایران ،برنامه‌ها و دستاوردهایی که این اجلاس خواهد داشت طی برگزاری نشست خبری صحبت کرد.


دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدای صحبت‌هایش گفت:«بعد از انقلاب این برای نخستین بار است که چنین اجلاسی در ایران برگزار می‌شود. برگزاری این اجلاس بهترین فرصت برای کمیته ملی المپیک تا بتواند آثار اجتماعی – ورزشی و البته دیپلماسی خود به سایر کشور‌ها نشان دهد.که به این اتفاق می‌توان به عنوان یک دستاورد نگاه کرد. با برگزاری چنین جلسه‌ای می‌توانیم حقایق موجود در ایران را به گوش جهانیان برسانیم .خیلی‌ها دوست ندارند چنین اجلاسی با حضور مقامات در کشور ما برگزار شود و ما می‌توانیم پیام ثبات امنیت کشور را در این قالب منعکس کنیم. البته بزرگنمایی نمی‌کنیم و فقط حقایق ایران را نشان می‌دهیم.»


وی در ادامه گفت:«درباز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون کیومرث هاشمی با شیخ احمد دیدار داشت و در همان دیدار میزبانی را پیشنهاد دادیم که مورد موافقت شیخ احمد قرار گرفت. البته کشورهای دیگری نیز به دنبال این بودند که میزبانی را بگیرند، اما در نهایت ایران عهده‌دار برگزاری اجلاس شد.








در فضای رسانه‌ای جهان با توجه به نظری که می دانید نسبت به ایران دارند برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند از لحاظ اجتماعی، ورزشی و دیپلماسی ورزشی آثار خوبی داشته باشد، چرا که مقاماتی که به ایران می آیند شناخته شده هستند و آن چیزی که در ایران می بینند را در کشور خود انعکاس می‌دهند

در فضای رسانه‌ای جهان با توجه به نظری که می دانید نسبت به ایران دارند برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند از لحاظ اجتماعی، ورزشی و دیپلماسی ورزشی آثار خوبی داشته باشد، چرا که مقاماتی که به ایران می آیند شناخته شده هستند و آن چیزی که در ایران می بینند را در کشور خود انعکاس می‌دهند شهنازی افزود:« بلافاصله بعد از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اواخر دی ماه ستاد برگزاری اجلاس تشکیل شد. البته باید کارهایی صورت‌می‌گرفت و به همین دلیل رسانه‌ای نشد. مسئولیت ستاد بر عهده من بود و هاشمی نیز با نظارت مستمر ما را در این راه یاری کرد. چارتی تشکیل دادیم که شامل دو حوزه بین‌الملل و امور اجرایی بود و همچنین کمیته‌هایی نظیر اسکان، پذیرش، بدرقه و استقبال، رسانه‌ها ، فرهنگی و تجهیز فوق برنامه‌ها ، هماهنگ کننده و مترجمان و مالی تشکیل شد.


دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه به فعالیت‌های شورای المپیک آسیا اشاره کرد و گفت: «خو‌شبختا‌نه شورای المپیک آسیا فعالیتش نسبت به گذشته بیشتر شده است و تمامی بازی‌ها را با اهمیت زیاد برگزار می‌کند. به نظرم این اتفاق به دلیل شخصیتی است که شیخ احمد در ورزش جهان پیدا کرده به همین دلیل تاکید زیادی برای فعال کردن شورای المپیک آسیا دارد. پس از گزارشات کمیته‌های چهارده گانه مختلف OCA هر کدام از کمیته‌های مشورتی، مالی ، ورزشکاران، فرهنگی، آموزش ، آمار و اطلاعات (مسئولیت آن بر عهده بهرام افشارزاده است) امور بین‌الملل ، رسانه‌ها ، پزشکی ، صلح از طریق ورزش ، ورزش و محیط زیست ، همگانی و بانوان هر کدام گزارشات خود را در اجلاس ارائه می‌کنند. در نهایت نیز تاریخ و محل بعدی اجلاس تعیین می‌شود.


شهنازی در ادامه درباره برنامه‌هایی که شیخ احمد پس از پایان اجلاس دارد، اظها‌ر کرد: «پس از پایان این اجلاس بلافاصله نشست مطبوعاتی برگزار می‌شود که فکر می‌کنم آثار خوبی برای ایران خواهد داشت. پس از آن استراحت دارد و بعد از ظهر پنجشنبه با تعدادی از همراهان به کمیته ملی المپیک خواهد آمد و از ساختمان کمیته‌ بازدید به عمل می آورد و جلسه‌ای با هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خواهد داشت که طولانی نخواهد بود. بعد از این جلسه به وزارت ورزش و جوانان می‌رود و ملاقاتی را با گودرزی و معاونان وی خواهد داشت که این هم جلسه مهمی خواهد بود و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در نهایت نیز شیخ احمد به محل آکادمی ملی فو‌تبا‌ل می‌رود و با توجه به مسئولیت مهمی که در فیفا دارد با کفاشیان که به تازگی نایب رییس آسیای میانه شده است و تعداد زیادی از روسا و دبیران کل فو‌تبا‌ل آسیا جلسه ویژه‌ ای خواهد داشت. »


وی تصریح کرد:« در اجلاس غرب آسیا که به همراه افشارزاده به کویت رفتیم برای برگزاری مسابقات غرب آسیا توافقاتی صورت گرفت و حتی برادر شیخ احمد که رییس کنفدراسیون غرب آسیا است اظهار تمایل کرد که ایران این ر‌قابت‌ها را برگزار کند. ما جلسه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که هاشمی و افشارزاده که عضو هیات اجرایی کنفدراسیون غرب آسیا است حضور دارند و درباره آینده این مسابقات و چگونگی برگزاری آن صحبت‌هایی هم خواهیم داشت. البته ما قطعا گفته ایم که قبل از بازی‌های المپیک نمی توانیم این ر‌قابت‌ها را برگزار کنیم. نتایج این جلسه هم قطعا در ایران نهایی نمی‌شود و برادر شیخ احمد از هاشمی دعوت می‌کند به کویت برود و در آنجا نتایج نهایی اعلام خواهد شد. از آنجا که رییس قبلی فدراسیون والیبال که نایب رییس شورای المپیک آسیا نیز هست به ایران سفر می‌کند داورزنی تمایل نشان داد که جلسه‌ای با او داشته باشد، چرا که این فرد نفوذ خوبی در فدراسیون جهانی والیبال دارد. از این رو قرار است آنها با یکدیگر ملاقات رسمی در محل فدراسیون والیبال داشته باشند.»








با برگزاری چنین جلسه‌ای می‌توانیم حقایق موجود در ایران را به گوش جهانیان برسانیم .خیلی‌ها دوست ندارند چنین اجلاسی با حضور مقامات در کشور ما برگزار شود و ما می‌توانیم پیام ثبات امنیت کشور را در این قالب منعکس کنیم. البته بزرگنمایی نمی‌کنیم و فقط حقایق ایران را نشان می‌دهیم

شهنازی در ادامه به بحث دستاوردهایی که ازمیزبانی این اجلاس به دست خواهد آمد نیز صحبت کرد و توضیح داد:«در فضای رسانه‌ای جهان با توجه به نظری که می دانید نسبت به ایران دارند برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند از لحاظ اجتماعی، ورزشی و دیپلماسی ورزشی آثار خوبی داشته باشد، چرا که مقاماتی که به ایران می آیند شناخته شده هستند و آن چیزی که در ایران می بینند را در کشور خود انعکاس می‌دهند .»


دبیر کل کمیته ملی المپیک ا‌دا‌مه‌ داد: «همیشه اجلاس‌ها در کنار مسابقات برگزار می‌شود که این اتفاق باعث می‌شد اخبار اجلاس گم شود، اما اکنون برگزاری این اجلاس حالت انتزاعی دارد. اخبار آن به صورت گسترده تر پوشش داده می‌شود. این نکته را هم بگویم که در نظر گرفته‌ایم شیخ احمد از کاخ سعد آباد و نیاوران بازدید داشته باشد. پیش‌بینی لازم را انجام داده‌ایم که اگر علاقه مند است از این مکان‌ها بازدید کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته